לא נכנס לכלא בינתיים: מאסר דני דנקנר יעוכב עד להכרעה בערעור

‎‎יו"ר בנק הפועלים לשעבר הורשע בהפרת אמונים, פגיעה בניהול תאגיד בנקאי וקבלת דבר בתחבולה‏, ונדון לשנת מאסר ■ ערער בטענה כי העונש "חסר תקדים בחומרתו" ■ הפרקליטות אינה מתנגדת לעיכוב המאסר; מבקשת דיון זריז בערעור

יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, לא ייכנס לכלא לפי שעה: הפרקליטות הודיעה היום (ד') לבית המשפט העליון כי היא איננה מתנגדת לעכב את תחילת מאסרו של דנקנר, שהיה אמור להתחיל בריצוי שנת המאסר שנגזרה עליו, וזאת עד להכרעה בערעור שהגיש השבוע לבית המשפט העליון.

משכך, הפך הדיון הדחוף שנקבע למחר (ה') בפני שופט בית המשפט העליון נעם סולברג, לדיון לפרוטוקול בלבד.

עם זאת, הפרקליטות דורשת להותיר על כנו את צו איסור היציאה מהארץ שהוטל על דנקנר, וכן שדנקנר ישלם במועד את הקנס בסך מיליון שקל שהוטל עליו במחוזי, ושלגביו לא התבקש עיכוב ביצוע.

עוד מבקשת הפרקליטות לקיים דיון בערעורו של דנקנר במועד קרוב.

בערעור שהגיש דנקנר לעליון על גזר דינו, הוא מבקש לבטל את שנת המאסר בפועל שנגזרה עליו, בעקבות הרשעתו בעבירות של הפרת אמונים בתאגיד, פגיעה בניהול תאגיד בנקאי וקבלת דבר בתחבולה.

לטענתו, עונש המאסר בפועל הוא "חסר תקדים בחומרתו, ואיננו עולה בקנה אחד עם העיקרון בדבר יחס הולם בין חומרת מעשה העבירה לבין סוג ומידת העונש המוטל בעקבותיו".

עוד נטען בערעור כי בית המשפט המחוזי היה צריך להימנע מלערוך הקבלה בין עבירת הפרת אמונים בתאגיד, שבה הורשע דנקנר, לבין מירמה והפרת אמונים של עובד ציבור. בכל מקום שנערכה השוואה כזו, טוען דנקנר, מן הראוי היה להשוות להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, שבו המדינה עצמה ביקשה מבית המשפט לגזור על אולמרט עבודות שירות - ולבסוף גזר עליו בית המשפט מאסר על-תנאי בלבד. (ע"פ 677/14).