מי תרוויח יותר משדרוג האצטדיון - ריאל מדריד או ברצלונה?

שתי הענקיות של ספרד ישקיעו מאות מיליונים כ"א בשיפוצים של הסנטיאגו ברנבאו והקאמפ נואו, אך ה"בלאנקוס" צפויים לקצור פירות יותר משמעותיים

שתי הענקיות של הליגה הספרדית, ברצלונה וריאל מדריד, הציגו לאחרונה תוכניות מאסיביות לשדרוגי האצטדיונים שלהן - הקאמפ נואו והסנטיאגו ברנבאו (בהתאמה). בארסה צפויה להשקיע כ-600 מיליון אירו בפרויקט שיגדיל את התכולה של המגרש שלה ל-105 אלף מקומות ויתקין בו גג שיכסה את כל יושבי היציעים (המיזם כולל גם בנייה של אולם כדורסל חדש עבור קבוצת הכדורסל של המועדון). ה"בלאנקוס" יוסיפו למתקן שלהם אפשרות לסגירתו ההרמטית באמצעות גג מודולרי (כשתנאי מזג האוויר יחייבו זאת), הגדלת התכולה לכ-90 אלף מקומות ועוד אלמנטים נוספים - בפרויקט שעלותו מוערכת בסך של 400 מיליון אירו. אבל מי מבין השתיים תקצור יותר פירות בעקבות ההשקעה?

נשיא ריאל, פלורנטינו פרז, מעריך כי המועדון יכניס מ"ימי משחק" (מכירת כרטיסים, מנויים, תאי צפייה ומזון), החל מ-2017 (אז השדרוגים אמורים להסתיים), "כ-30% יותר". המשמעות: סך של 155 מיליון אירו בשנה.

בדוח "ליגת הכסף" האחרון של פירמת רואי החשבון Deloitte, פורסם כי ריאל הכניסה בעונה הקודמת (2012/13) סך של 119 מיליון אירו מסעיף "ימי משחק", כשמנצ'סטר יונייטד האנגלית היא הקבוצה היחידה בעולם שהתעלתה עליה בפרמטר הזה (127.3 מיליון אירו). חברי ההנהלה הנוכחית של ברצלונה, שדורגה שלישית עם 117.6 מיליון אירו, מצפים כי המגרש החדש יצליח לייצר למועדון, עת יהיה מוכן ב-2021, כ-145 מיליון אירו בשנה (עלייה של כ-14%).

שתי הקבוצות מתכוונות לממן חלק ניכר מהשדרוגים המדוברים, באמצעות מכירת החסות השמית של האצטדיונים. לפי הדיווחים בספרד, בריאל מדריד מנהלים כבר עתה מו"מ מול חברות כגון מיקרוסופט, קוקה-קולה ואאודי על עסקת ספונסרשיפ שכזאת. בברצלונה טרם התחילו במגעים, אך הם מצפים להשיג עסקה בשווי 150 מיליון אירו ל-25 שנה.