מאוחדת מוכרת את מצודת ירושלים למגדלי הים התיכון

מדובר בנכס שנרכש על ידי הקופה ב-2010 אולם לא הופעל מאז ■ בכוונת רשת מגדלי הים התיכון לשפץ המבנה והפעילו כבית דיור מוגן

קופת חולים מאוחדת מוכרת את בית הדיור המוגן, מצודת ירושלים, לרשת מגדלי הים התיכון בעבור 103 מיליון שקל. מדובר בנכס שנרכש על ידי הקופה ב-2010 אולם לא הופעל מאז. בכוונת רשת מגדלי הים התיכון לשפץ המבנה והפעילו כבית דיור מוגן.

בית הדיור המוגן מצודת ירושלים בנוי על מגרש בשטח כ-5.5 דונם ברחוב ינובסקי שבשכונת ארנונה בירושלים, סמוך לארמון הנציב. המבנה כולל כ-15.3 אלף מ"ר בנוי בחמש קומות בהן 116 יחידות דיור. את המבנה הקימה חברת ב. יאיר. המבנה כולל גם שטחי ציבור נרחבים בהם לובי, קפיטריה, חדרי חוגים, ספא, מסעדה, בריכה, חדר כושר וכ-100 מקומות חנייה.

"הנכס נרכש על ידי הנהלה קודמת של הקופה בכ-104 מיליון שקל. מגורי יוקרה שכאלו אינם מתאימים לליבת העסקים של מאוחדת כגוף ציבורי המעניק שירותי סל בריאות ופעילויות תומכות", כך אמר מנכ"ל מאוחדת, זאב וורמברנד, בעקבות חתימת ההסכם למכירת הנכס. "מאחר ואכלוס הנכס היה מגביל מאוד את היכולת למכור אותו, לא ראיתי טעם בהמשך ההחזקה, שכבר הפכה נטל של ממש על תקציב הקופה".

על פי הדיווח לבורסה של חברת יורופרוט, בעלת השליטה ברשת מגדלי הים התיכון, תעביר הרוכשת סכום ראשוני בהיקף 31 מיליון שקל בסמוך למועד חתימת החוזה כאשר מרבית מסכום זה יעבור לבנק לכיסוי משכנתא. 36 מיליון שקל נוספים צפויים לעבור למוכרת עד ה-4 ביולי הקרוב סכום נוסף בהיקף כ-36 מיליון שקל יועבר למוכרים במעמד העברת הנכס לרוכשים, לא יאוחר מסוף דצמבר 2014. עוד על פי הדיווח לבורסה, הרוכשת היא שתישא בעלות מס הרכישה והחל מחתימת החוזה היא תוכל להתחיל ולבצע עבודות בנכס שכאמור איננו פעיל היום.

לרשת מגדלי הים התיכון חמישה בתי דיור מוגן ברמת השרון, נורדיה, בת ים, כפר סבא וסביון. מדובר בבתי דיור מוגן הכוללים כ-1195 דירות סך הכל כאשר אחוז התפוסה בהם עומד על כ-94%.