בעקבות הפרסום ב"גלובס": הוראה לבזק לפנות תדרים

בעקבות החשיפה ב"גלובס" הורה אבי ברגר לפנות את התדרים בתוך חצי שנה, ולספק את השירות באמצעות רשתות הסלולר

בעקבות הפרסום ב"גלובס" השבוע, מזדרז משרד התקשורת ומתקן את הכישלון הניהולי שלו שנמשך כבר כמה שנים, ומורה לבזק לפנות תדרים אשר מיועדים לדור הרביעי. מדובר בתהליך שהוא חיוני לקידום הדור הרביעי בישראל, שכן בלעדי הפינוי יהיה מאד קשה להקצות את התדרים למפעילים.

הסאגה של פינוי התדרים נמשכת כבר כמה שנים ולכן ראוי לציון שמנכ"ל המשרד, אבי ברגר, החליט לסיים את הסיפור ולהורות לחברה לפנות. יותר מכל, מדובר בכישלון מפואר של קודמיו בתפקיד, ושל אגף הספקטרום במשרד, שלא השכילו להורות על פינוי בזק במקביל למציאת פתרון אחר עבורה, מתחום התדרים המדובר באזור ה-1.8 ו-2.6 ג'יגה הרץ.

בזק משתמשת בתדרים עבור כמה אלפי לקוחות בודדים במקומות מרוחקים שאליהם קשה, או לא ניתן כלל להגיע עם תשתית פיסית. מדובר בשירות שנקרא רדיו כפרי, והוא מאפשר טלפוניה באמצעות אלחוט. בזק ביקשה לאורך השנים לקבל תדרים שיאפשרו לה לתת לאותם מנויים שירותי טלפוניה, אך גם שירותי אינטרנט, אך משרד התקשורת סירב לאורך שנים להסכים לכך, ומיותר לציין שעד כה בתדרים אלו פשוט לא נעשה שימוש, והמדינה יכולה הייתה לקבל בגינם כסף רב.

בעקבות החשיפה ב"גלובס" הורה ברגר לפנות את התדרים בתוך חצי שנה, ולספק את השירות באמצעות רשתות הסלולר. זו הייתה ההצעה המקורית של המשרד שנשלחה לבזק לפני כחצי שנה, אך לא נעשה מאז כלום. בעקבות הלחצים של שחרור תדרים לדור הרביעי התברר שאגף הספקטרום "שכח" שהוא צריך להורות לבזק לפנות את התדרים וכאמור, בעקבות הפרסום השבוע, החליט המשרד לסיים את הסאגה ולהורות לבזק לפנותם.

בזק מצידה דרשה פיצוי בגין הפינוי, שכרוך בעלויות מבחינתה, אך המשרד מסרב וכעת נותר לראות מה תעשה החברה בתגובה.