הותר לפרסום: אלה ההטבות שקיבל לכאורה ארביב מפינטו

עפ"י החשד, ארביב נהג להתארח בבית-מלון השייך למקורב לרב פינטו מבלי לשלם ■ בנוסף חשוד ארביב כי קיבל מתנות ממקורבי הרב, ובין השאר פינטו סייע לכאורה לבנו של הניצב להשיג אשרת עבודה בארה"ב ■ ארביב: סיפורי בדים

בנו של ניצב מנשה ארביב, מפקדה הפורש של יחידת החקירות הארצית להב 433 במשטרה, נהג לקבל תמיכה חודשית בסך 2,000 דולר במשך תקופה ארוכה וכן סיוע בדיור במנהטן ותשלום לעורכת דין שטיפלה בהסדרת הוויזה שלו בארה"ב - כך עולה מתצהירים ומסמכים שנאספו על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), במסגרת הבדיקה הנערכת נגד ארביב, ושפרטיה הותרו לפרסום היום (א') על-ידי בית משפט השלום בירושלים.

עוד עולה מהתצהיר שהעביר עוזרו של הרב פינטו, בן-ציון סוקי, לידי מח"ש, כי ארביב דרש וקיבל גם סוויטה לשימושו במלון דירות במנהטן, הנמצא בבעלותו של סוקי.

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט בשבוע שעבר להגיש כתב אישום נגד הרב יאשיהו פינטו, שהוא ואנשיו הציעו לוינשטיין את המידע המפליל בעניינו של ארביב.

זאת, בעקבות פגישה דרמטית שקיימו סנגוריו של פינטו, עורכי הדין רועי בלכר ואלי זהר, עם היועץ המשפטי, שהתפוצצה כעבור דקות אחדות, משהבינו הסנגורים כי אין בכוונתו של וינשטיין להיענות לדרישתם לסגור את התיק נגד פינטו, באשמת ניסיון לשחד קצין משטרה בכיר אחר, תת-ניצב אפרים ברכה, ראש יאח"ה. לאחר שהסנגורים הודיעו כי הם מוותרים על הליכי שימוע, יוגש כתב האישום נגד פינטו ככל הנראה מחרתיים (ג').

יצוין כי ארביב דחה פומבית את הטענות שביקש וקיבל טובות הנאה כלשהן. במשרד המשפטים גילו כי חלק מהטענות שהעלה סוקי בתצהירו הופרכו בבדיקת מח"ש, למשל נוכח אי-התאמה בין התאריכים שבהם התאכסן ארביב במלון במנהטן ובין תאריכי יציאתו וחזרתו לארץ. אולם, התמונה הראייתית שהתבררה חייבה בכל זאת את פרישתו של ארביב משורות המשטרה.

בנוסף, וינשטיין החליט להותיר לפי שעה את תיק ארביב פתוח במח"ש, ולהותיר אפשרות שיהפוך בהמשך לחקירה פלילית מלאה.

מישיבת "שובה ישראל" שבראשות הרב פינטו נמסר בתגובה: "הרב יאשיהו פינטו, נצר למשפחות פינטו ואבוחצירא, הקים את 'שובה ישראל' מתוך כוונה להעצים את הנתינה לכל מי שידו מבקשת סיוע. אין זה משנה אם היד המבקשת עזרה היא של ריקי כהן מחדרה או של קצין בכיר במשטרה. קהילת 'שובה ישראל' תמשיך להיות פתוחה לכולם וללא הבדל של מעמד, זהות ודרגה.

"מהחומרים שהותרו לפרסום עולה בבירור כי הרב פינטו וגורמים נוספים ב'שובה ישראל' נוצלו על-ידי ניצב ארביב לקידום מטרותיו האישיות והכמיהות של בני משפחתו. הרב פינטו שרד מחלה קשה, והוא חזק, איתן ונחוש לשרוד גם את הפרשה הזאת על מנת להעצים את הנתינה למען כל עם ישראל".

סנגורי ארביב: "סיפורי בדים"

עורכי הדין גדעון פישר ויהושע רזניק, באי-כוחו של ניצב מנשה ארביב, מסרו: "אנו סומכים ידינו על החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום חמור ביותר כנגד הרב פינטו. כך ראוי ונכון היה לעשות לאור חומר הראיות הכבד כנגדו. הפרסומים האחרונים שיוצאים מבית מדרשו של הרב פינטו בקשר לניצב ארביב מעלים סיפורי בדים, שאין בינם לבין המציאות קשר כלשהו.

"לדוגמה: הטענה בדבר קבלת הנחה משמעותית לרכישת דירה בצפון תל-אביב, לכאורה, הינה מגוחכת, באשר ניצב ארביב מעולם לא רכש דירה כלשהי בצפון תל-אביב, אלא גר וממשיך להתגורר בשכירות בתל-אביב".

דוברת אפריקה ישראל מסרה כי "בהמשך לפרסומים שונים בתקשורת, אפריקה ישראל מבקשת להבהיר, לאחר בדיקה שנעשתה, כי מאז רכש לב לבייב את השליטה בקבוצת אפריקה ישראל בשנת 1997, לא מכרה החברה לניצב ארביב כל דירה".