רשות השידור עיקלה לעיוורת חשבון בנק - ותפצה אותה ב-3,000 שקל

המבקר הורה לבטל לאלתר את דרישת החוב ושכר-הטרחה ■ היכנסו והשתתפו בסקר: מה צריכה המדינה לעשות עם רשות השידור ואגרת הטלוויזיה?

ביקורת חריפה של מבקר המדינה כלפי אגף הגבייה ברשות השידור ומשרד עורכי הדין פרנקל את קורן, תוך דרישה לפצות מתלוננת עיוורת ב-3,000 שקל.

המבקר יוסף שפירא הורה לרשות השידור לפצות את המתלוננת העיוורת ב-3,000 שקל ולבטל לאלתר דרישת תשלום של 5,500 שקל וכן תשלום של 900 שקל כשכר-טרחה למשרד עורכי הדין פרנקל את קורן.

מדובר במשרד עורכי הדין המקבל את כמות התיקים הגדולה ביותר ברשות השידור, ומדוח הביקורת שפורסם השבוע עולה כי הוא גרף 50.6 מיליון שקל מכספי ציבור בשנים 2006-2013.

כתבות נוספות בנושא:

כך התעללו בכם עורכי הדין שגבו את אגרת הטלוויזיה

יו"ר רשות השידור: אי-סדרים ב-800 מיליון שקל בשנה במערך הגבייה

הסיפור שלא ייאמן על העין של מנהלת החשבונות באגף הגבייה

"לבטל את אגף הגבייה ברשות השידור ולגבות דרך yes והוט"

אחרי ששלחו הודעות תשלום לחללי צה"ל, מסתבר כי באגף הגבייה החליטו כי עיוורת צריכה גם כן לשלם אגרת טלוויזיה, אף על-פי שעיוורים פטורים בחוק מהאגרה.

בבדיקת נציבות תלונות הציבור התברר כי למרות שמדובר במתלוננת בעלת תעודת עיוור לצמיתות מטעם משרד הרווחה, "לא זאת בלבד שאגף הגבייה של רשות השידור לא בדק כלל את תקנות רשות השידור בנושא זה ולא העניק למתלוננת פטור מאגרה כמתחייב, הוא אף הגביר את פעולות האכיפה נגדה, הטיל עיקולים על רכושה ועל חשבון הבנק שלה ופגע ביכולתה לקיים את עצמה", לשון הודעת המבקר.

בהמשך מותח המבקר ביקורת נוספת על אגף הגבייה: "יודגש כי אין זו התלונה הראשונה על רשות השידור שבה נמצא כי קופחו זכויותיהם של עיוורים, ונמנע מהם לקבל פטור שהם זכאים לו. בחודש אפריל 2013 קבע מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור כי על רשות השידור לשלם למתלונן עיוור פיצוי בסך 5,000 שקל, לאחר שהוטרד שלא לצורך בדרישת תשלום אגרת טלוויזיה, חרף פסק דין שקבע כי הוא עיוור וזכאי לפטור".

מה צריכה המדינה לעשות בסוגיית רשות השידור ואגרת הטלוויזיה?
סה"כ השתתפו בסקר: 5348
1% 5%
62% 5%
9% 5%
5% 5%
22% 5%
1% 5%