עיריית כפר סבא מתנגדת להפעלת מסלול טיסה מעל העיר

ראש העיר כפר סבא לשר התחבורה: "מנהל רשות התעופה האזרחית פועל בניגוד לחוק"; "נאבק כדי שנתיב התעופה לא יעבור מעל כפר סבא. חיי התושבים לא יהיו הפקר"

כוונתה של רשות התעופה האזרחית (רת"א) במשרד התחבורה להפעיל מסלול טיסה שיחלוף מעל העיר כפר סבא, מקוממת בימים אלה את קברניטי העיר ובראשם את יהודה בן חמו, ראש העיר שהכריז על מאבק ציבורי ואף הקים מטה מאבק במטרה לטרפד את כוונת רת"א להטיס מטוסים מעל ראשי הכפר-סבאים.

המטוסים בנתיב המדובר צפויים להמריא ולנחות במסלול החדש הנבנה בימים אלה בנתב"ג ויפגעו משמעותית באיכות חיי תושבי העיר.

בכפר סבא טוענים כי למרות תכנית המתאר הארצית, שאושרה על ידי ממשלת ישראל, ואף הסכמים מפורשים הסכמים שהושגו בעבר בדבר נפח התנועה במסלול החדש, שינה מנהל רשות התעופה את התוכנית על דעת עצמו.

במכתב ששיגר לשר התחבורה, ישראל כץ, באמצעות עו"ד מומחה בתחום התעופה, אבנר (נרי) ירקוני, כותב בן חמו כי עיריית כפר סבא תתנגד בכל דרך אפשרית להסטת מסלול טיסה מעל העיר, וטען כי מנהל רשות התעופה האזרחית חרג מסמכותו ופועל בניגוד לחוק.

עוד כתב כי "למרות תכנית המתאר הארצית, שאושרה על ידי ממשלת ישראל, ואף הסכמים מפורשים שהושגו בעבר בדבר נפח התנועה במסלול החדש שינה מנהל רשות התעופה את התוכנית על דעת עצמו". עוד לדבריו, בתוכנית מתאר ארצית, תמ"א 2/4, שאושרה על ידי ממשלת ישראל בשנת 1997, דנה בין היתר בהסדרת מסלולי נחיתה/המראה ומתכונת פעילות שדה התעופה בן גוריון אלה שהרגולטור התעופתי, רת"א, רואה לנכון לשנות בלא כל סמכות בחוק את תבנית התפעול המועדפת אשר נקבעה בתמ"א, ואשר אושרה על ידי ממשלת ישראל, דבר שאמור לפגוע קשות באיכות חייהם של תושבי העיר כפר סבא והסביבה.

עוד כותב בן חמו במכתבו כי "גם טענותיו של מנהל רת"א בדבר העובדה שלא רק התושבים ביישובים הסמוכים לנתב"ג צריכים לחלוק בנטל הרעש של שדה התעופה הבינלאומי, אינן מקובלות וזאת בשל העובדה כי שיקולים אלו וגם אחרים נלקחו כבר בחשבון בהליכי אישור תמ"א 2/4 ולרבות בהתאם למסקנות תסקירי ההשפעה על הסביבה, והם שהביאו הרי מלכתחילה לגיבוש תבנית התפעול המועדפת. טובים ונכבדים שיקוליו, ככל שיהיו, אין מסורה בידי מנהל רת"א כל סמכות או רשות להפר את הוראת תבנית התפעול הנ"ל, בניגוד להוראת תמ"א 2/4". עוד כותב ראש העיר, "סמכות זו שמורה למוסדות התכנון, ולמוסד התכנון העליון במדינת ישראל - ממשלת ישראל". אי לכך, מבקש בן חמו מהשר, כממונה על רת"א ועל רשות שדות התעופה (רש"ת), למנוע הפרה מתהווה של הוראת תכנית מתאר ארצית, ובמידת הצורך להורות למנהל רש"ת לשנות את החלטותיו בהתאם.