פרשת ניימאר: ברצלונה שילמה לרשויות המס בספרד 13.5 מיליון אירו

אחרי שהוגש נגד קבוצת הפאר כתב אישום הטען להעלמת מס בגובה של 9.1 מיליון אירו, העבירה בארסה את התשלום, אך עדיין מכחישה אי-סדרים

ימים ספורים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום בגין העלמת מס של 9.1 מיליון אירו הקשורה לפרשת רכישתו של השחקן הברזילאי ניימאר, בקבוצת הכדורגל של ברצלונה מנסים לפתור את הבעיה, ובמקביל מכחישים כל קשר להונאה.

המועדון הקטאלוני הודיע היום (ב') כי העביר לרשויות המס הספרדיות 13.5 מיליון אירו, כשעדיין לא ברור האם משמעות התשלום תהיה ביטול מיידי של כתב האישום נגדו. לטענתה של בארסה, הסכום הועבר לרשויות מתוך כוונה "לכסות את הפרשנויות (הכלכליות) הסופיות שעשויות להיות מושלכות על האופרציה להחתמת ניימאר". בקבוצה התעקשו, כי "לא בוצעה עבירת מס כלשהי".

כזכור, עסקת רכישתו של הברזילאי הצעיר, ששיחק בשנים האחרונות בסנטוס ונחשב לאחד הכישרונות המבטיחים ביותר בעולם הכדורגל - הובילה להתפטרותו מהתפקיד של סנדרו רוסל, הנשיא של קבוצת הפאר. לאחר ההתפטרות, שלטענת רוסל התבצעה על מנת לנקות את שמו ואת שם המועדון - הודתה ברצלונה כי שילמה עבור רכישת ניימאר סך של 86.2 מיליון אירו, כולל תשלומים שונים לשחקן ולמשפחתו - ולא 57.1 מיליון אירו כמו שטענה בתחילה.