רשת ארקפה מתרחבת: רוכשת 50% מרשת קפה נטו

בכוונת הרשתות להמשיך ולפעול תחת המיתוג הנפרד של כל רשת ■ העסקה מותנית בקבלת אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים

רשת ארקפה מתרחבת: ל"גלובס" נודע כי הרשת רוכשת 50% מרשת קפה נטו. העסקה שנחתמה אמש (ב') בין הצדדים מותנית בקבלת אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

רשת ארקפה ורשת קפה נטו הן שתיים מרשתות בתי הקפה הוותיקות בישראל.

ארקפה הוקמה בשנת 1994 על-ידי הזוג שרה וקובי שמר. היום מצויה הרשת בבעלות משותפת של קובי שמר ורון שמר (50%) וירון ירקוני (50%), שרכש לפני כשנתיים את המניות מידי משפחת שמר תמורת 16-20 מיליון שקל. ירקוני עצמו החזיק בעבר 15% מרשת ארומה ישראל, ובשנת 2012 הוא מכר את חלקו למייסד רשת ארומה, יריב שפע.

ארקפה רשתות מוחזקת על-ידי חברת ארקפה ישראל, ש-10% ממנה הם בבעלות איטלקית של אנריקו מסצ'ני.

כיום מונה רשת ארקפה 31 סניפים, ש-7 מתוכם הם בבעלות ישירה של הרשת, 6 בשותפות ו-18 סניפים הפועלים בזכיינות. מחזור מכירותיה השנתי של הרשת (ללא מע"מ) עומד על כ-150 מיליון שקל, והוא כולל גם את פדיון הסניפים המופעלים בזכיינות. כחלק מפעילותה, מפעילה הרשת מפעל ברמת פולג האחראי לייצור הלחם והמאפים ולקליית הקפה.

בניגוד לרשתות קפה אחרות, שהתפתחו בצורה מואצת ובפריסה ארצית ובמקביל הרחיבו את התפריט שלהם כך שהוא כולל מנות חמות, ארקפה נשארה באופן עקבי עם האסטרטגיה שהותוותה בתחילת דרכה. הרשת מעניקה שירות חלקי (ללא מלצרים), והתפריט שלה כולל כריכים ועוגות לצד הקפה.

בשנים האחרונות פיתחה ארקפה את תחום הבייקרי במטרה להגדיל את מכירות המאפים והלחמים. במסגרת זו היא גם פתחה 3 דוכנים שבהם נמכרים לחמים, מאפים וקפה, בעיקר לצריכה בבית. הדוכנים פועלים בקניון רמת-אביב, בקניון גבעתיים ובקניון שבעת הכוכבים בהרצליה.

מיתוג נפרד

רשת קפה נטו הוקמה אף היא בשנת 1994 על-ידי חיים מלכה ושלמה אברס. לפני כחודש וחצי החליטו אברס ומלכה לפרק את השותפות ביניהם, ומלכה רכש את חלקו של אברס. בעסקה הנוכחית נכנסת למעשה ארקפה לנעליו של אברס.

רשת קפה נטו מונה 16 סניפים, שרובם במכרז הארץ. שלושה מהסניפים הם בבעלות ישירה, ו-13 פועלים בזיכיון. מחזור מכירות הרשת השנתי עומד על כ-70 מיליון שקל בשנה.

בניגוד לארקפה, קפה נטו פועלת עם שירות מלא הכולל מלצרים ותפריט רחב יותר.

אם העסקה תאושר על-ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, בכוונת הרשתות להמשיך ולפעול תחת המיתוג הנפרד של כל רשת, אך במקביל ליהנות מהעברת ידע הדדי, ניסיון וכפי הנראה גם מכירות של מפעל ארקפה לקפה נטו.

רשת ארקפה סירבה להגיב לידיעה. את תגובת רשת קפה נטו לא ניתן היה להשיג.