מדוע מוטי זיסר ממשיך להחזיק מאבטחים צמודים בביתו?

אלביט הדמיה שבשליטתו מחקה מיליארדים למשקיעים, הוא נמצא בהליך כינוס נכסים - אך ממשיך לחיות כמו טייקון ■ "הבית מאובטח בהתאם להמלצות בעלי המקצוע; המימון מתבצע באופן פרטי"

טייקון נשאר טייקון: למרות שאיבד את השליטה באלביט הדמיה בשל הסדר החוב בחברה, ובימים אלו הוא נמצא בהוראת ביהמ"ש בהליך כינוס נכסים על ידי בנק פועלים לו הוא חייב קרוב לכמיליארד שקל, לא משפיע הדבר על רמת החיים אליה התרגל מוטי זיסר. ל"גלובס" נודע כי את ביתו ממשיכים לאבטח שומרים סביב השעון 24 שעות ביממה שבעה בימים בשבוע, מדובר על הוצאה של עשרות אלפי שקלים בחודש, אותה מממן זיסר מכיסו הפרטי.

בינתיים אלביט הדמיה ממשיכה בלו"ז הוצאתו לפועל של הסדר החוב, כאשר עד מחר (ה') בשעה 11:00 יכול כל בעל 1% ממניות החברה להציע מועמד לדירקטוריון החברה החדש. ב-13 במארס תערך הצבעה של כלל בעלי המניות בחברה, אשר יבחרו (ברוב רגיל של 50% ומעלה) את דירקטוריון החברה הבא ואת היו"ר.

ככל הנראה המועמד המוביל עתה לתפקיד היו"ר הוא רון הדסי, עד לפני שנה יו"ר איקאה, אותו דוחף ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק בארץ, ולמעשה בעל המניות הגדול בחברה ביום שלאחר הסדר החוב, הצפוי להחזיק כ-17% מהון מניות החברה. ככל הנראה גם קרן DK פרטנרס, המחזיקה כ-13% מההון תומכת במינוי.

אך יחד עם זאת חלק מהמוסדיים עמם דיברנו הביעו תרעומת על כך. "אי אפשר להתעלם מהבעייתיות שיש במינוי של הדסי, מדובר על מינוי יו"ר לחברה שגרמה לנזק קשה לבעלי האג"ח, ועכשיו רוצים לשים לה יו"ר עם היסטוריה בעייתית של הסדרי חוב", ציין בפנינו אחד מהם.

נזכיר כי הדסי שמשמש כיום גם סגן יו"ר שופרסל ומעורב בחברות נוספות של קבוצת ברונפמן-פישר בישראל, היה מעורב באחת ההשקעות הכושלות שביצעה האחרונה בחברת הנדל"ן אולימפיה, שגרמה לישראלום למחוק כ-170 מיליון שקל.

זאת ועוד, ההערכות הן כי בלנק, שלמעשה היה ה"מהנדס" של הסדר החוב בחברה, ועודנו מעורב באופן עמוק בתהליכים הנוכחיים, יפעל גם למינוי של זיסר לתפקיד ניהולי באלביט. אז האם באמת אלביט הדמיה יוצאת לדרך חדשה?

מטעם מרכזי שליטה נמסר בתגובה: "הבית מאובטח בהתאם להמלצות בעלי המקצוע ודרישות האבטחה בו אינן חריגות מהנהוג והמקובל בנכס מסוג זה. מודגש כי המימון מתבצע באופן פרטי".