גוף בינלאומי נוסף מצטרף: רון לאודר משקיע בחממת נילסן

אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית נילסן אינובייט: "הצלחנו לייצר עבור החברות שלנו שיתופי פעולה בעזרת התמיכה של נילסן, כניסת משקיעים בסדר גודל כזה תסייע לנו להמשיך למנף את אטרקטיביות ההשקעות"

על רקע ההתעניינות של גופים בינלאומיים במכרזי החממות של המדען הראשי, מצטרף היום גוף בינלאומי נוסף לחברה המפעילה את חממת Nielsen Innovate בקיסריה. מדובר בחברת R&R Venture Partners של רון לאודר, הבעלים של אימפריית הקוסמטיקה אסתי לאודר, וריצ'רד פרסונס.

כמו כן מצטרף להשקעה בחממה גם פרד לנגהמר, שכיהן כמנכ"ל ויו"ר אסתי לאודר. עד כה, מלבד נילסן, הובילה את חברת הניהול של החממה גם קרן "פרתם היי-טק" של יגאל אהובי (49%).

שיתוף הפעולה בין חממת נילסן לראשי אסתי לאודר, מתבקש בעיקר על רקע ההיסטוריה של יצחק פישר, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בנילסן ומי שהוביל את הקמת נילסן אינובייט. לפני כשני עשורים הכיר פישר את לאודר דרך מכר משותף - בנימין נתניהו. פישר הצטרף ללאודר בהובלת אימפריית התקשורת שלו RSL שבאמצע-סוף שנות התשעים הייתה מעורבת ברכישת 12 חברות וגיוסים במיליארדי דולרים. החברה קרסה עם התפוצצות הבועה, אך הקשר האישי-מקצועי נשאר.

לנגהמר הצטרף לפישר בהשקעה בחברת באזמטריקס הישראלית - שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי טרנדים בתוכן שנוצר על ידי משתמשים בתחילת שנות ה-2000 - ולאחר מכן סייע לצרף את נילסן כמשקיעה שהחזיקה כ-50% מהחברה עם אופציה לרכישת אחזקה נוספת. את האופציה הזו מימשה נילסן ב-2007 והפכה לבעלת השליטה בחברה תמורת כ-100 מיליון דולר.

החממה השקיעה עד כה בשש חברות, ולדברי אסתר ברק-לנדס, מנכ"לית נילסן אינובייט: "הצלחנו לייצר עבור החברות שלנו שיתופי פעולה בעזרת התמיכה של נילסן, כניסת משקיעים בסדר גודל כזה תסייע לנו להמשיך למנף את אטרקטיביות ההשקעות".