פריק שואו

העונה הזו של "היפה והחנון" בעייתית, ולכן פרשתי ממנה בשיא (שלא היה)

"היפה והחנון", יום ב' 21:00, ערוץ 10

אין כאן עוד התנפלות צדקנית על עולם הריאליטי. להיפך. לא זו בלבד שיש תוכניות ריאליטי שאני מחבב, אפילו את זו, ספציפית, העליתי כאן בעבר על ראש שמחתי.

אלא שהעונה מתברר שאפילו ליצר הפרסום של נערות מהפריפריה יש גבול: ההפקה של "היפה והחנון" הצליחה להעמיד שורה של נשים גבוליות מבחינת יכולתן המנטלית, אך למרבה הצער לא נאות במיוחד.

גם אצל החנונים המצב נראה לא טוב, כשהטובים ביניהם נראים מלוטשים מדי בתפקיד ה"בתול בן 30", עד שמתעורר החשד שיש כאן יותר ממניפולציה עריכתית שנועדה להקצין את הדמות. חבל, כי ביסודה יש לתוכנית הזאת פוטנציאל.

קרוב ל-17% רייטינג (יותר מ"המערכת" הלא פתורה של מיקי חיימוביץ' בערוץ 2) מביעים אמון בריאליטי הזה כמעט מדי פרק. אני, לעומת זאת, פרשתי ממנה בשיא (שלא היה העונה). שמישהו יתרגם בבקשה לתאומות מלול.

* ציון: 5

השיגעון מתחיל בתוכי

"האמא הטבעונית שלי", יום ב' 21:00, ערוץ "יס דוקו"

כמו לא מעט מכם, אני מניח, ירדה צריכת הבשר שלי באופן דרמטי בשנים האחרונות. הגיל, הקיבולת שיורדת, הבריאות וגם, פה ושם, איזה הרהור של חרטה: לא מוכרחים לקבל את אוצר המילים המיליטנטי של גארי יורופסקי כדי לקבל החלטה מוסרית לצמצם את צריכת הבשר.

קו הסובלנות שלי נמתח לא רחוק מהקו המבדיל בין צמחונות לטבעונות. זה לא שאני מציע חלילה לרדוף טבעונים על אמונתם הגסטרונומית (ממילא איחרנו את המועד, הם רבים מדי). כל עוד אדם לא פוגע בי, מצדי שיאכל את ה"רובא" שבין המרצפות בסלון ביתו.

הבעיה שלי היא שמהצד נראה שמדובר במדרון חלקלק: כמו אצל חלק מהחוזרים בתשובה, ההקצנה הופכת מהר מאוד לערך בפני עצמו.

הסרט הזה מפגיש אותנו עם בן 10 שסובל מתת-תזונה בגלל האידיאולוגיה הטבעונית המחמירה של אימו. זה לא שאני מציע, חלילה, ליטול מטבעונים את ילדיהם, אבל בהחלט מותר לשאול איפה עובר הגבול בין חינוך לגיטימי של ילדיך על-פי אמונתך לבין התעללות דרך הקיבה.

במקרה דנן הרושם הוא שהאמא פשוט משוגעת: באותה מידה היא הייתה יכולה להיות שייכת לאיזו דת או כת, ורק במקרה הכת שלה היא טבעונות. ראו הוזהרתם.

* ציון: 8