"א-קפלה" ונמרוד הראל בפיילוט לשעשועון במיליון דולר

הפורמט "THE BIG PICTURE", בהנחיית מגיש הטלוויזיה האוסטרלי אנדרו גינסברג, יוצע למכירה בשוק הטלוויזיה העולמי ביריד התוכן מיפ TV

חברת הפיתוח ויצוא הפורמטים הישראלית "א-קפלה" ואמן החושים נמרוד הראל מפיקים בימים אלה פיילוט לפורמט מקורי לשעשועון, בהשקעה של מיליון דולר.

הפורמט יצולם באנגלית, בהנחיית מגיש הטלוויזיה האוסטרלי אנדרו גינסברג ("הרווק", "כוכב נולד אוסטרליה"), והוא יוצע ביריד התוכן מיפ TV, שייפתח בחודש הבא בקאן שבצרפת, למכירה בשוק הטלוויזיה העולמי.

השעשועון "THE BIG PICTURE" סופג השראה מהמדיה האינטרנטית, ושאלות הטריוויה בו יתבססו לראשונה על תמונות בלבד. במסגרת השעשועון, הצופים בבית יוכלו לענות על תשובות דרך הסמארטפון או הטאבלט ולהפוך למתמודדים נוספים לצד המתמודד באולפן, להשתתף אתו בזכייה ואפילו לקחת בעצמם את סכום הזכייה שיעמוד על מיליון שקל.

יוצרי הפורמט מגדירים את השעשועון כ"דור הבא של שעשועוני הטריוויה האולפניים וכבשורה לעוסקים בתחום הפורמטים, לזכיינים למפיקים שחיפשו בשנים האחרונות את החיבור המנצח בין מסך הטלוויזיה למסכים האישיים של הצופים, בין אם זה הסמארטפון, הטאבלט או המחשב".

מנכ"לית "א-קפלה", עינת שמיר, מסרה: "אנו נמצאים היום בעידן של טלוויזיה מהודקת. התוכניות חייבות להיות ערוכות במקצב שמתכתב עם קצב התגובה המהיר של החברים ברשתות החברתיות. הצופים רוצים להיות אקטיביים ומעוניינים להשפיע על המתרחש בזמן אמת, דבר המציב אתגרים רבים לשידור חי שהוא יקר, עם פוטנציאל לתקלות טכניות ולא מוקפד.

"החידוש וההישג הייחודיים של הפורמט הוא האפשרות להתגבר על אתגרים אלה וליהנות מיתרונות של תוכנית מהירה, ערוכה מראש, המציבה סטנדרטיים חדשים של איכות שידור לצד יתרונות כלכליים עצומים, שאחד מהם הוא היכולת לצלם מספר תוכניות ביום צילום. החלק המדליק הוא הפיצוח הייחודי של שידור טלוויזיה המעודד צפייה בזמן אמת וכמובן שילוב המסכים".

נמרוד הראל מסר: "בתעשייה מתמודדים בשנים האחרונות עם בעיית 'המסך השני'. זאת התייחסות שגויה, מכיוון שהיא מגדירה את הטלוויזיה כמסך ראשון מול הטאבלט, הסמארטפון והמחשב כמסך שני, בעוד והאנשים ממילא אדישים ל'מסך' ממנו הם צורכים את התוכן.

"השעשועון מטשטש את ההבדלים - לא עוד תכנים משלימים ונלווים לתוכנית בטאבלט וברשת, אלא תוכן שהוא בגדר must see. הצופה שרוצה לקחת חלק מהשידור יהיה חייב את הסמארטפון שלו ביד כחלק אינטגרלי מחוויית הצפייה, והוא גם יהיה חייב לראות את השידור בזמן אמת ולא ב-VOD או ברשת".

"א-קפלה" הוקמה ב-2012 על-ידי עינת שמיר וטל שקד, והיא מתמחה בפיתוח, יצירה והפצת פורמטים ישראלים בעולם ובייצוג יוצרים ברמה הבינלאומית.

"א-קפלה" מכרה לאחרונה את הסדרה "לתפוס את השמיים" לחברת התוכן eOne שתפיק ורסיה עבור רשת סאנדנס ועבור רשת BBC באנגליה. כמו כן מכרה החברה את הדרמה המשפחתית "מגדלים באוויר" לענקית הטלוויזיה אנדמול, והיא נמצאת במגעים מתקדמים של מכירה בארה"ב; בנוסף, המותחן הפסיכולוגי, "The Believer", שנכתב על-ידי נמרוד הראל, נמכר לחברת ההפקה האמריקאית FIC.