הפרזנטור של יגואר בסין: דייויד בקהאם

כדורגלן העבר לא עוצר עם הסכמי החסות, המיתוג והשיווק: יפרסם במדינה המאוכלסת בעולם את לנד רובר, בניסיון לחדור לשוק שנשלט ע"י מותגים גרמנים

חברת יגואר בחרה בדייויד בקהאם לשמש כפרזנטור שלה בסין לצורך קידום מכירות של מותג היוקרה לנד רובר. על-פי "הפייננשל טיימס", המטרה של יגואר היא להשתמש בדמותו של קפטן נבחרת אנגליה בכדורגל לשעבר על מנת "לייצר גידול משמעותי במכירות בשוק הרכבים הגדול ביותר בעולם".

"זה כבוד גדול לתמוך במותג שיש לו מסורת כל-כך מדהימה", מסר בקהאם בן ה-38. "אני נרגש לקחת חלק בעתיד המלהיב של יגואר בסין".

החברות הגרמניות מרצדס, ב.מ.וו ואאודי הן אלה ששולטות בשוק רכבי היוקרה הסיני, על שלל 1.34 מיליארד תושביו. ב"יגואר לנד רובר", מותג שנרכש לפני 5 שנים על-ידי טאטה מוטורס ההודית ומאז הוכפלו הכנסותיו - רוצים להיכנס באופן משמעותי יותר לשוק הזה, ולשם כך אפילו ייפתחו במהלך השנה מפעל ראשון במדינה ממזרח אסיה (הראשון מחוץ לגבולות בריטניה).

במסגרת ההסכם יפרסם בקהאם את מותג לנד רובר באמצעות שלטי חוצות ופרסומות בטלוויזיה הסינית.

בקהאם, שפרש מכדורגל בסוף העונה הקודמת, שוקד בימים אלה על הקמת קבוצת כדורגל במיאמי, שתשחק בליגה המקצוענית האמריקאית (MLS).

זהו אינו הקשר המסחרי הראשון של בקהאם עם סין: לפני כשנה חתם בקהאם על הסכם לשמש כ"שגריר הכדורגל" של הליגה הסינית. הוא נהנה כיום משלל הסכמי חסות נוספים עם חברות גלובליות כגון אדידס, סמסונג וברייטלינג.