לוין מתרחק מהשקעה בערוץ 10: לא מצא משקיע נוסף

התוקף של הסכם הבלעדיות לרכישת הערוץ בידי אלכסנדר לוין פקע ■ לוין, בעלי ערוץ 9, לא ייכנס להשקעה בערוץ 10 אם לא יימצאו משקיעים נוספים

פקע הסכם הבלעדיות בין אלכסנדר לוין ובין ערוץ 10. הסכם ה"נו שופ", שאיפשר לבעלי ערוץ 9 בלעדיות בדרך לרכישת הערוץ, אינו בתוקף עוד, והאפשרות כי לוין ייכנס כמשקיע לערוץ הולכת ומתרחקת.

עם זאת, לוין לא מסר כל הודעה רשמית לערוץ על אי-כוונה לרכוש את מניותיו, ול"גלובס" נודע כי הסיבה לאי-השלמת העסקה היא אי-הצלחתו של לוין למצוא בינתיים משקיע נוסף שיכנס איתו לערוץ. כפי שפורסם כאן בראשונה, לוין ממשיך בחיפושיו אחר שותף לעסקה, והוא נחוש שאם ייכנס - לא לעשות זאת לבד.

עומד במחויבויות

ההתרחקות של לוין מהערוץ מציבה את 10 בבעיה, שכן שעון החול הולך ואוזל. ברשות השנייה עומדים בקשר הדוק עם אנשי ערוץ 10 באשר להמשך המגעים מול הגורמים השונים, וכפי הנראה שם מתרשמים כי האפשרות של לוין עדיין לא נמוגה לחלוטין.

בכל אופן, על-פי הצהרות מנכ"ל הרשות השנייה בעבר, אם עד לסוף החודש הנוכחי לא יימצא משקיע לערוץ, אזי תחל הערכות להוצאה מהירה של זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, לרישיון מתוך הערוץ השני. זאת מתוך הבנה כי ללא משקיע נוסף, ערוץ 10 לא יוכל לעמוד בדרישות ממנו לקבלת רישיון בשנת 2015.

בתוך כך, למרות היעדר משקיע, מצבו הכלכלי של ערוץ 10 מתייצב יחסית, והוא עומד במחויבויותיו הרגולטוריות. במשך 5 ימים בשבוע שעבר הצליח ערוץ 10 להשיג נתוני רייטינג דו-ספרתיים, מציאות שמיטיבה תזרימית עם הערוץ.

ועדיין, בהיעדר משקיע, גם נתוני הרייטינג החיוביים לא יסייעו לערוץ לאורך זמן, והמחצית השנייה של השנה עשויה להיות משברית בעבור הערוץ.

את תגובת ערוץ 10 לא ניתן היה להשיג. אנשיו של לוין לא הגיבו.

בעלי המניות בערוץ 10
 בעלי המניות בערוץ 10