אמסלם: "בחברת החשמל האשימו אותי שאני 'מפגע' ו'חבלן'"

הממונה על השכר באוצר אמר את הדברים בדיון סוער בוועדה לביקורת המדינה על חריגות השכר בחברת החשמל ■ התעקש לדרוש מעובדי חברת החשמל להחזיר חריגות שכר בהיקף של 150 מיליון שקל לשנה

חברת החשמל האשימו אותי שאני 'מפגע' ו'חבלן' ומנסה לטרפד את הרפורמה בחברה", כך אמר היום (ב') הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם בדיון בוועדה לביקורת המדינה. אמסלם דיבר התעקשותו לדרוש מעובדי חברת החשמל להחזיר חריגות שכר בהיקף של 150 מיליון שקל לשנה.

בחברת החשמל טענו כי ההתעקשותו של אמסלם מסכנת את המו"מ על הרפורמה בחברה, בין היתר בגלל ציפייה כי הממשלה "תלבין" את החריגות באופן גורף כפי שעשתה לעובדי רשות הנמלים והרכבות ב-2004.

אמסלם התייחס לדיון שנערך היום בבית הדין לעבודה בנושא חריגות השכר בחברה בו הצטרפה הנהלת חברת החשמל לוועד העובדים בעמדה כי נושא חריגות השכר יוסדר כחלק מהרפורמה בחברה. אמסלם אמר כי "בעיני זה לא תקין שחברה ממשלתית תפנה לבית הדין נגד החלטות הממונה. דבר כזה לא צריך לחזור. אין קשר בין חריגות השכר לרפורמה".
יו"ר חברת החשמל, האלוף במילואים יפתח רון טל, התפרץ לדבריו של אמסלם ואמר: "אני מציע לתת כבוד לבית הדין. כל מה שייקבע שהוא חריגת שכר צריך להיות מוחזרת".

יו"ר הוועדה לביקור המדינה, ח"כ אמנון כהן, תקף בחריפות את רון-טל על המהלך: "אני מתפלא על יו"ר הדירקטוריון ומתבייש כי יו"ר דירקטוריון של חברה פונה לבית דין על חריגות שכר. אתה צריך למנוע את זה! אתה צריך להגיד לעובדים 'מה שלקחתם תחזירו לציבור'. איך אפשר לסמוך על דירקטוריון כזה?".