בהמלצת בג"ץ: חקלאים משכו את העתירה נגד מקורות

בעתירתם ניסו החקלאים לטעון כי הסכמתם מראש לשלם את התעריף הגבוה ניתנה לרשות המים תחת עושק ובשל מצוקת הבצורת, ולפיכך אין לה תוקף

חקלאים מקיבוצים ומושבים בנגב המערבי ובעוטף עזה משכו את עתירתם נגד חברת מקורות ורשות המים בהמלצת שופטי בג"ץ. בעתירה ביקשו החקלאים לבטל חיוב בתעריף גבוה על מים שצרכו מעבר להקצבות ודרשו לשלם על המים בתעריף הנמוך ולחסוך בדרך זו סכום כולל של 12 מיליון שקל. בנוסף טענו החקלאים כי רשות המים הטעתה אותם וגרמה להם להבין ש"מקורות" תספק לשדותיהם מים שפירים, בעוד שבפועל התברר להם שסופק להם תמהיל של מים מושבים (מי שפד"ן) ומים שפירים.

בעתירתם ניסו החקלאים לטעון כי הסכמתם מראש לשלם את התעריף הגבוה ניתנה לרשות המים תחת עושק ובשל מצוקת הבצורת, ולפיכך אין לה תוקף. מנגד טענו "מקורות" ורשות המים כי המים הינם משאב מוגבל וכי תעריפי המים נועדו לרסן את הצריכה באמצעות מנגנון מאזן בדמות תעריף גבוה.

בנוסף טענו "מקורות" ורשות המים שתעריפי המים אינם מתיימרים לשקף את סוג המים המסופק בפועל לשדות החקלאים וכי מערכת השפד"ן מספקת כעניין שבשגרה תמהיל של מים שפירים ומי שפד"ן (שהינם באיכות טובה) וכי לא ניתן לקבל את התנהלות הצרכנים אשר בתחילה צרכו כמויות ניכרות של מים ורק לאחר מעשה סירבו לשלם את התמורה שהוסכמה מראש ביניהם לבין רשות המים.

"מקורות" יוצגה על ידי ד"ר גיל אוריון, עו"ד מירב שיבק ועו"ד רועי שטיינמינץ ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות'.