שלמה נס נגד בן צבי: דורש לעצור את הפיטורים ב"מעריב"

הנאמנים במעריב, ביחד עם עובדי העיתון, הגישו בקשה משותפת לבית המשפט לבלום את הליך הפיטורים בעיתון ■ "נראה כי החברות ובעל השליטה בהן מעוניינים 'לתפור את החליפה לפי מידותיהן'"

נאמני "מעריב", שלמה נס וירון ארבל, כמו גם עובדי העיתון, הגישו אחר הצהריים (ד') בקשה משותפת לבית המשפט לבלום את הליך הפיטורים בעיתון. "מקריאת הבקשה המשותפת שהוגשה על ידי מבקשות ההקפאה והנאמן רו"ח חן ברדיצ'ב, עולה כי נעשה ניסיון מצד החברות ובעל השליטה בהן, שלמה בן צבי, להכתיב לנאמן תכתיבים בנוגע לאי המשך העסקת לפחות חלק מעובדי מעריב ולקבוע 'עובדות בשטח' באופן שעלול לסכל כל ניסיון אמיתי להבראת עיתון מעריב, על כל המשתמע מכך בקשר לעתיד עובדי מעריב", נכתב בבקשה.

עוד כותבים המבקשים כי מטרתו של בן צבי בבקשה להוציא לחל"ת 183 עובדים, היא להתחמק מאחריות, שלקח על עצמו ובכללה ההסכם הקיבוצי עם העובדים, על מנת להשאיר בידו בסופו של דבר את המותג מעריב לבדו. "נראה כי החברות ובעל השליטה בהן מעוניינים 'לתפור את החליפה לפי מידותיהן' ולהתאים את פעילות מעריב לצרכים שלהן ושל בעל השליטה בהן באופן שיסכל כל אפשרות לממש את פעילות מעריב כ'עסק חי' למשקיעים פוטנציאליים. לכך לא ניתן לתת יד!!".

כמו כן מבקשים העובדים והנאמנים להפריד בין הפעילויות של החברות העומדות תחת הקפאה - ולמכור את מעריב בנפקד מהעיתון מקור ראשון. "מהיכרות נאמני מעריב את המקורות הנדרשים להפעלת עיתון כ'עסק חי', עולה חשש כי הסכום של 2 מיליון שקל בלבד לא יספיק להפעלה תקינה של העיתון. אשר על כן, להורות לנאמן להגיש תוכנית הפעלה סדורה לחודש הקרוב", נכתב.