משרד הכלכלה: ירידה דרמטית בגירעון המסחרי של ישראל

בתום 2013 הסתכם הגירעון המסחרי בתחום הסחורות והשירותים בכ-2.3 מיליארד דולר, וזאת לאחר שבסוף 2012 הסתכם הגירעון המסחרי בתחומים אלה בכ-8.5 מיליארד דולר

חלה ירידה חדה בגירעון המסחרי של ישראל בתחום הסחורות והשירותים, לאחר 3 שנים של התרחבות - כך עולה מנתונים שפרסם היום (א') משרד הכלכלה. מהנתונים המסכמים את פעילות מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה לשנת 2013 עולה כי אשתקד חלה ירידה משמעותית בגירעון המסחרי של ישראל, והשנה הסתיימה במגמה חיובית.

בתום 2013 הסתכם הגירעון המסחרי בתחום הסחורות והשירותים בכ-2.3 מיליארד דולר, וזאת לאחר שבסוף 2012 הסתכם הגירעון המסחרי בתחומים אלה בכ-8.5 מיליארד דולר.

מדוח משרד הכלכלה עולה כי לצד ירידה בהיקפי היבוא, חלה אשתקד עלייה של 4% בייצוא התעשייתי, שאותה הובילו ענפי הטכנולוגיה העילית והמעורבת-עילית. במשרד הכלכלה אמרו כי שני ענפים אלה היוו אשתקד 81% מהייצוא התעשייתי השנתי ותרמו משמעותית לצמיחה בנתוני הייצוא.

עם זאת, יש לציין כי עליות אלו התקזזו חלקית עם הירידה המשמעותית בייצוא תרופות - מגמה שניכרת זו שנה שנייה ברציפות. לדברי כלכלן מינהל סחר החוץ במשרד הכלכלה, אהוד גונן, מגמות הפוכות אלה הובילו לכך שנרשם שיפור בכל מדדי המאזן המסחרי.

היצוא הישראלי
 היצוא הישראלי