"אי אפשר להשביע את המונופול שנקרא חברת החשמל"

לאחר שמשרד האוצר ביטל את הצגת הרפורמה במשק החשמל, יצרני החשמל הפרטיים הלינו על כך שהממשלה מנהלת מו"מ חשאי עם ועדת עובדי חח"י וקראו לשר האוצר לסיים את הפארסה ולא לגרום לפגיעה בתחרות במשק החשמל

לאחר שמשרד האוצר הודיע היום (ב') על ביטול מסיבת העיתונאים שתוכננה להצגת ההמלצות של ועדת יוגב לרפורמה במשק החשמל, יצרני החשמל הפרטיים קוראים לשר האוצר יאיר לפיד ולשר האנרגיה והתשתיות סילבן שלום, לסיים את הפארסה ולא לגרום לפגיעה נוספת בתחרות במשק החשמל וביצרני החשמל הפרטיים.

"ועדת יוגב נולדה בחטא", נכתב בהודעה שפרסם פורום יצרני החשמל הפרטיים, שהלין על כך שהממשלה ניהלה מו"מ עם ועד העובדים בחברת החשמל. "העובדה שוועדת יוגב נדרשה להגיע להסכמות עם ועד עובדי חברת חשמל, הביאה לכך שוועד עובדי המונופול קיבל למעשה זכות וטו על מדיניות ממשלת ישראל".

"לצערנו מהפרסומים השונים עולה שבמסגרת הרצון לשמור על חברת החשמל ועל ועד עובדיה גיבשה ועדת יוגב שורה של המלצות שמשמעותן חיסול הסיכוי לתחרות. כעת נראה שאת המונופול התובעני שנקרא חברת החשמל אי אפשר להשביע, גם לא באמצעות הסכומים הדמיוניים שמוכנה הוועדה לשלם לוועד העובדים", לשון התגובה של יצרני החשמל הפרטיים.

מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים, איתי אייגס אמר כי "קובעי המדיניות אינם יכולים להתחבא עוד מאחורי הוועדה. על ממשלת ישראל בכלל ושרי האוצר והאנרגיה בפרט לעמוד על כך שתיפתח תחרות מלאה במשק החשמל. אם השרים מעוניינים להתמודד באמת עם יוקר המחייה כפי שהם מצהירים חדשות לבקרים עליהם לקבוע קביעה ברורה וחד משמעית שתחנות הכוח החדשות הנדרשות בישראל, כולל אלה שנועדו להחליף תחנות ישנות של חח"י ייבנו אך ורק על ידי המגזר הפרטי".