המלצות סופ"ש: מאירועי המוזיקה ועד תצוגת קולקציה בעיצוב סלבס

הופעה בארץ של "הפרויקט הקאמרי הישראלי" - הרכב סולנים שמורכב ממוזיקאים ישראלים וזרים המנהלים קריירות בחו"ל, המרכז לתיאטרון בובות בחולון מציין את יום הבובנאות הבינלאומי ועוד שלל אירועים ■ כנסו להתעדכן

קלאסי-קאמרי

הפרויקט הקאמרי הישראלי

מה: "הפרויקט הקאמרי הישראלי" הוא שמו של הרכב סולנים מעולה, שמורכב ממוזיקאים ישראלים וזרים המנהלים קריירות מרשימות בחו"ל. שמונה מחברי ההרכב יגיעו השבוע לסדרת קונצרטים באולמות שונים בארץ, לקונצרט שכותרתו "השראה צרפתית". כדרכו של ההרכב, תוכנית הקונצרט נעה בין המוכר והאהוב לבין החדש והמאתגר. היא תכלול יצירות מאת מוצרט, אליוט קרטר, דביסי, ראוול, סרג'יו נטרא וגבריאל פורה.

מתי, איפה וכמה: ירושלים: אולם ימק"א, הערב (20.3), 20:30. מחיר: 135-120 שקל. קיסריה: מוזיאון ראלי לאמנות, שישי (21.3), 16:00. מחיר: 25 שקל. ת"א: קונסרבטוריון "שטריקר", מוצ"ש (22.3), 20:30. מחיר: 150 שקל.

סרט

הבן של אלוהים

מה: סרט מסע קומי בבימויים של גיא נתיב וארז תדמור, על אב (מכרם חורי, שזכה עבור תפקיד זה בפרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר), ובנו (זהר שטראוס) המסוכסכים ביניהם, שיוצאים לנסיעה משותפת ליוון. האב הוא עסקן פוליטי קשוח והבן הוא זמר ראפ חרדי, והסיבה לסכסוך היא חזרתו בתשובה של הבן, וסירובו של האב להכיר בכך. במהלך הנסיעה עוברים האב והבן חוויות רגשיות קיצוניות וחווים קרבה, על רקע נופיה המרהיבים של יוון. עוד משתתפות: השחקנית היוונייה אדריאן לאבד ("אטנברג") והילה וידור. במשפט אחד: הסרט הקומי הישראלי הטוב ביותר של השנה.

מתי, איפה וכמה: מחמישי (27 בחודש), בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. מחיר: 38 שקל.

עיצוב

שעוני יד

מה: המעבר לשעון קיץ הוא תירוץ מצוין לבחון מה התחדש בגזרה המתקתקת. בין אם הוא קלאסי-שמרני, ראוותני ומוגזם, או ספורטיבי ומשוכלל - שעון היד הוא הצהרה אופנתית ובמובנים נשיים משמש כתכשיט לכל דבר. בהמשך להצלחת אירועי ה-Trunk Show (החלפת הזהב), המסורתיים של רשת התכשיטים ה.שטרן, יתקיים בפעם השלישית אירוע ה-Watch Exchange, במסגרתו יוכלו הלקוחות להמיר שעון ישן שברשותם, תמורת זיכוי של עד 20% לקניית שעון חדש ברשת. הזדמנות מצוינת להצצה אל המגמות החדשות השולטות בעולם המתוקתק.

מתי, איפה וכמה: שישי (ה-21 בחודש), קניון עזריאלי תל-אביב, קניון ארנה הרצליה וקניון הזהב ראשל"צ.

תערוכה

Cell Culture Club

מה: האמניות ניבי אלרואי והילה עמרם משתפות פעולה כבר זמן מה ב"הצמחת" פרויקט משותף, תרתי-משמע. בתערוכה החדשה בסדנאות האמנים בתל-אביב, הן מציגות מערכת אקולוגית מפתיעה ומרתקת, שאינה עונה על שום הגדרה ביולוגית המוכרת מעולם הטבע. אלרואי ועמרם יצרו סביבה פיסולית המשלבת בתוכה צמחייה אורגנית, חפצים שימושיים מוכרים וחומרי גלם תעשייתיים. התוצאה היא מעין ביצה ירוקה, המשדרת חומציות מטרידה ומאיימת להתפשט או להירקב ולהתכלות - שני תרחישים של חרדה קיומית, אך מכיוון ש"הכול תחת שליטה", הן יוצרות עבור הצופה גם נקודת אור, מחשבות על "סוף והתחלה, תקווה ואפשרות לגאולה".

מתי, איפה וכמה: סדנאות האמנים, חלל סטודיו, קומה שנייה, רחוב קלישר 5, תל-אביב. שעות פתיחה: שלישי, רביעי, חמישי: 15:00-19:00; שישי, שבת: 11:00-14:00, כניסה חינם.

תיאטרון בובות

יום הבובנאות הבינלאומי בחולון

מה: בובה של רעיון לבלות את סוף השבוע במסגרת משפחתית מורחבת של שלושה דורות: המרכז לתיאטרון בובות בחולון מציין את יום הבובנאות הבינלאומי, החל ב-21 במארס. בשישי ושבת תתקיים סדנה אינטנסיבית של תיאטרון בובות מיניאטורי מצולם בליווי קבוצת התיאטרון Puppetcinema. המשתתפים יבנו בובות זעירות וילמדו כיצד להפעיל אותן וליצור אל מול מצלמה התרחשויות דרמטיות. בהמשך יקבל כל משתתף סרטון ערוך. בשבת יעלו המושכים בחוטים את ההצגה "כיפה אדומה הקטנה", בהשתתפות בובות ובתרגום לשפת הסימנים.

מתי, איפה וכמה: שישי-שבת (21-22 בחודש), מרכז תיאטרון בובות חולון, רח' דוד רמז 13. סדנה: שישי בין השעות 09:30-15:00, שבת בשעות 10:00-17:00. מחיר למשתתף: 490 שקל. הצגה: שבת (22 בחודש), 11:00. כרטיס: 45 שקל. מחיר משולב סבתא/סבא ונכד/נכדה: 70 שקל. לפרטים: www.puppetcenter.co.il.

ג'אז-לטיני

דנילו פרז

מה: בשורה לחובבי הג'אז והמוזיקה הלטינית: בסוף השבוע יגיע להופעות בארץ הפסנתרן דנילו פרז (Danilo Perez), הזכור לטוב מהופעותיו הקודמות כאן. פרז, יליד פנמה, התחיל את דרכו במסגרת התזמורת של דיזי גילספי, ובמהלך הקריירה שלו שיתף פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה כמו וויין שורטר, רוי היינס, ווינטון מרסליס, פקיטו דה-ריברה, צ'רלי היידן ואחרים. הפעם יגיע פרז עם רביעייה חדשה וישיק מופע חדש ששמו - "פנמה 500". המופע מציג את ההיסטוריה המוזיקלית של פרז ושל מולדתו, במעין "מסע שורשים" מוזיקלי של מלודיות ומקצבים לטיניים מפנמה.

מתי, איפה וכמה: חמישי (20 בחודש), זאפה ירושלים; שישי (21 בחודש), זאפה ת"א; מוצ"ש (22 בחודש), זאפה הרצליה. כל המופעים מתחילים בשעה 22:00. מחיר: 220 שקל.

תרומה

סלבריטאים מעצבים

מה: אושרי כהן, דנה ברגר, אנחל בונני, רון שחר, שירלי בוגנים ואביב אלוש, הם רק חלק מרשימה של 15 סלבריטאים, שעיצבו לראשונה ובמיוחד, חולצות טי-שירט וגופיות עבור פרויקט תרומה משותף של עמותת לב אוהב, הפועלת למען ילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים או בסיכון ועמותת החצר הנשית בנמל, הפועלת למען נערות בסיכון. כל הקולקציה תוצג בחנות פופ-אפ שתיפתח היום (חמישי) בקניון ארנה ותפעל למשך שבועיים. כנהוג במסגרת ז'אנר הפופ-אפ, מדובר בקולקציה מוגבלת שנתרמה על-ידי אמריקן אפרל. מחיר כל חולצה: 79 שקל.

מתי, איפה וכמה: החנות תמוקם בקומה השנייה של קניון ארנה. שעות הפעילות: שישי - 10:00-15:00; שבת: 11:00-20:00. עד ה-6.4.2014.

קלאסי

אנסמבל סולני תל-אביב

מה: אנסמבל סולני תל-אביב, מההרכבים הקאמריים הטובים בארץ, יקיים השבוע את סדרת הקונצרטים הקרובה שלו. במסגרת הסדרה יתארח הצ'לן הבינלאומי גבריאל ליפקינד (37), יליד ישראל, שמופיע בקביעות כסולן מוביל ברחבי העולם. סולן נוסף יהיה הפסנתרן עמית דולברג. על הקונצרט ינצח ברק טל, מנהלו המוזיקלי של ההרכב. בקונצרט יבוצעו יצירות מאת היידן, שומאן, המלחין הישראלי אייל אדלר ובריטן.

מתי, איפה וכמה: חיפה: אודיטוריום רפפורט. מוצ"ש (22 בחודש), 20:30. מחיר: 125 שקל. תל-אביב: קונסרבטוריון "שטריקר", ראשון (23 בחודש), 20:30. מחיר: 135 שקל. כפר שמריהו: מרכז וייל, שני (24 בחודש), 20:30. מחיר: 120 שקל.