עיתון "ישראל היום" מגיב: "אנחנו כאן כדי להישאר"

לפי הצעת החוק שהונחה אתמול בכנסת, תיגבה "תמורה סמלית" בעבור כל עיתון שמוגדר כאחד מארבעת העיתונים היומיים הנפוצים בארץ ■ עורך "ישראל היום": את הצעת החוק דוחף מו"ל "ידיעות אחרונות"

העיתון "ישראל היום" פירסם היום (ה') כפולת עמודים נגד הצעת החוק הקוראת להגביל את תפוצתו. עורך העיתון, עמוס רגב, השווה את העיתונות לערוצי הטלוויזיה ולאתרי האינטרנט המובאים בחינם לציבור, וקבע, כי את הצעת החוק דוחף מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס. "'ישראל היום' כאן, כדי להישאר", כתב רגב, "ועכשיו, עם בית דפוס משלנו, נמשיך לשרת את הציבור הישראלי. כמו תמיד, יותר מתמיד".

הצעת החוק שהונחה אתמול בכנסת, הוגשה על-ידי חברי כנסת משבע סיעות - ובהם גם חברי כנסת מ"הליכוד", מ"הבית היהודי, מ"התנועה" ומ"יש עתיד". על-פי ההצעה, תיגבה "תמורה סמלית" בעבור כל עיתון שמוגדר כאחד מארבעת העיתונים היומיים הנפוצים בארץ. "לא יוציא לאור אדם, ולא יהיה אחראי להפצה של עיתון יומי בעל תפוצה רחבה בחינם, לתקופה העולה על שישה חודשים מיום תחילת הפצתו בחינם", נכתב בהצעה שהגישו חברי הכנסת איתן כבל ("העבודה"), רוברט אילטוב ("הליכוד ביתנו"), איילת שקד ("הבית היהודי"), אלעזר שטרן ("התנועה"), אריאל אטיאס ("ש"ס") ויואל רזבוזוב ("יש עתיד"). אם יאושר החוק, כל מוציא לאור יחויב לציין מחיר בשער העיתון, והתמורה שעליה מדובר תהיה כ-70% ממחירו של העיתון היומי הנפוץ והזול ביותר.

מאז שהחל העיתון "ישראל היום" להיות מופץ בישראל הוא הפך לאחד משני העיתונים הנפוצים בישראל, ועורר טענות על תחרות בלתי הוגנת.

זאת, משום שהעיתון - הנהנה מגב כלכלי של אחד מעשירי תבל, שלדון אדלסון - חילק בחינם את גיליונותיו, בניגוד לעיתונים האחרים שנמכרים בכסף; הוריד משמעותית את מחירי הפרסום; ואף רכש באחרונה בית דפוס.

לצד זה, האוריינטציה הפוליטית הברורה של העיתון, התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, הציבה מולו - גם אידיאולוגית - את יריבו הגדול "ידיעות אחרונות" של מוזס, שנתפס כתומך בשר האוצר יאיר לפיד וכמתנגד עיקש לנתניהו. חברי כנסת הכחישו כי עמדו בקשר עם מי מאנשי "ידיעות אחרונות".