הקרב על המסך: yes הכי אהובה, הוט - הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: חמש מתוך עשר הפרסומות במדד הנוכחי הן פרסומות מבית מקאן אריקסון

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת זה השבוע השני ברציפות, הפרסומת של חברת הלוויין yes, באמצעות משרד הפרסום מקאן אריקסון. בפרסומת, אישה קשישה מבקשת מבחור צעיר לעזור לה היכנס לדירתה, לאחר שהיא לא מוצאת את המפתח אליה. הבחור נכנס דרך החלון ופותח את הדירה לקשישה, שלבסוף מתברר כי היא שודדת מתוחכמת. שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-20% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.5%.

את ראש טבלת הפרסומות הזכורות כובשת השבוע הפרסומת של חברת הכבלים הוט, באמצעות ראובני-פרידן IPG. בפרסומת נראים כוכבי הסדרות של הוט מתלוננים ומתכננים מה הם מתכוונים לעשות בעקבות השקת הממיר החדש, ה-FiberBox. שיעורי הזכירה לפרסומת גבוהים בכ-10% מהממוצע החצי שנתי, העומד על 10.8%.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת "גיאוקרטוגרפיה", מציין שהשבוע המדד עומד בסימן פרסומות של משרד הפרסום מקאן אריקסון. חמש מתוך עשר הפרסומות במדד הן של המשרד, כאשר הבולטת בהן היא הפרסומת של yes, עם שיעור אהדה גבוה במיוחד.

בדומה לשבוע שעבר, שבו שתי הפרסומות של חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית היו צמודות מבחינת האהדה, גם השבוע ממשיכות הפרסומות של yes ושל הוט להתמודד ראש בראש, כאשר השבוע הפרסומת של הוט מובילה ברמת הזכירות ואילו הפרסומת של yes מובילה ברמת האהדה.

עוד מעניין לציין, כי הפרסומת של פלאפון, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי, נכנסה למדד למרות שכלל לא שודרה.

קמפיין טרה, באמצעות יהושע TBWA, שבו הפרזנטור מנשה נוי משיק את המחלבה החדשה בנגב, הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון, עם השקעה של כ-1.7 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום).

קמפיין הפרסומות המושקע ביותר בשבוע שעבר היה של הוט, עם סך השקעה גבוה יותר, שעמד על כ-2 מיליון שקל.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד, כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 493 (לעומת 472 בשבוע שעבר). בדומה, סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים גבוה מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-44 מיליון דולר (לעומת 42.9 מיליון דולר בשבוע שעבר).

אהובות וזכורות
 אהובות וזכורות