דרמה בטורקיה: הפילה מטוס קרב סורי שחדר לשטחה

רשת "אל-ערבייה" מדווחת כי טורקיה הפילה מיג סורי ■ "מטוס סורי חדר למרחב האווירי שלנו, מטוסי אף 16 של הצבא הטורקי המריאו ופגעו בו", הצהיר ראש ממשלת טורקיה ארדואן

התפתחות דרמטית בלחימה בגבול טורקיה-סוריה: רשת "אל-ערבייה" מדווחת כי טורקיה הפילה מיג של צבא אסד לאחר שחדר למרחב האווירי שלה. כלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד אישרו כי מטוס קרב הופל.

"מטוס סורי חדר למרחב האווירי שלנו, מטוסי אף 16 של הצבא הטורקי המריאו ופגעו בו", אמר ראש ממשלת טורקיה ארדואן בהודעה רשמית מטעמו. "למה עשינו זאת? בגלל שהוא הפר המרחב האווירי שלי, המכה שלנו לאחר מכן תהיה קשה".

במהלך סוף השבוע פתחו המורדים במתקפה נגד צבא אסד במחוז לאטקייה (אזור החוף הצפוני), הנחשב למעוז העיקרי של משטר אסד ושל בני העדה העלווית. בתמונות שמגיעות מאזור לטקייה ניתן לראות כיצד המורדים שיגרו רקטות בצרורות לעבר אתרים אסטרטגיים במחוז.

עד כה נהנה אסד משקט יחסי במחוז הבית שלו, ונראה כי חציית הקווים הזו היא התשובה של המורדים - בעיקר אנשי אלקעידה מארגון ג'בהת אלנוסרה - על חיסול מאחזיהם בהרי קלמון, לאורך הגבול עם לבנון, בימים האחרונים.

הישגים נוספים היו למורדים בסוף השבוע במחוז הדרומי באזור חוראן - במיוחד בסמוך לעיר דרעא. לאחר שבשבוע שעבר השתלטו המורדים שם על בית כלא מרכזי, שלשום הצליחו להניח את ידם על מחסני התבואה הגדולים של המשטר ועל בסיס סמוך בעיר המחוז הדרומית.

רשת אל-ערבייה דיווחה כי כלי הטיס הסורי חדר למרחב האווירי של טורקיה וכלי תקשורת המזוהים עם משטר אסד אישרו כי הוא אכן הופל. ארדואן: "הוא חדר למרחב האווירי, המכה שלנו כואבת".