דיינרס זכתה במכרז כרטיסי האשראי של אל על

החברה תשקיע 10 מיליון דולר בפרסום הכרטיס ושיווקו ■ הגישה הצעה נדיבה לעומת מתחרותיה כדי למנף המותג המהווה רק 2% מהשוק ■ 3 חברות כרטיסי האשראי ינפיקו כרטיסים בקטגוריית הפרימיום

חברת אל על מקדמת את הנפקת כרטיס אשראישל החברה. ל"גלובס" נודעו תוצאות המכרז שערכה החברה מול חברות כרטיסי האשראי. אל על מתכננת שתי קטגוריות לכרטיס האשראי: ברונזה ופרימיום; כרטיס הפרימיום יהיה יקר ויוקרתי. בקטגוריית הברונזה, שמיועדת בעיקר לציבור הרחב, זכתה חברת דיינרס המשתייכת לכאל, ואילו בקטגוריית הפרימיום זכו שלוש חברות כרטיסי האשראי: ישראכרט שתנפיק את הכרטיס באמצעות אמריקן אקספרס; לאומי קארד ודיינרס של כאל. באל על ינסו להוציא את המהלך לפועל עוד במחצית הראשונה של השנה.

כרטיס האשראי יוצע ללקוחות הנוסע המתמיד, מועדון שבו כ-1.3 מיליון חברים. כאמור, ההטבה המרכזית של הכרטיס תהיה יחס המרה של היקף הרכישות לנקודות במועדון הנוסע המתמיד, שיהיה טוב יותר באופן משמעותי לעומת היחס הקיים כיום בכרטיסי האשראי.

לפי הערכות, דיינרס תספק בקטגוריית הברונזה יחס המרה של 250 שקל לנקודת נוסע מתמיד, ואילו בקטגוריית הפרימיום יחס ההמרה יעמוד סביב 200 שקל לנקודה. עם זאת, נציין כי קטגוריית הפרימיום מתאימה לכרטיסי אשראי עם מחזור חודשי של יותר מ-10,000 שקל, ודמי הכרטיס שלו אמורים להיות גבוהים יחסית ולעמוד על כמה עשרות שקלים בחודש.

יחסי המרה בשתי הקטגוריות גבוהים משמעותית לעומת היחס הקיים כיום בחברות כרטיסי האשראי, שמגיע במקרה הטוב ל-350, ולרוב הוא אף גבוה מזה באופן משמעותי. עוד מציינים בענף כרטיסי האשראי כי דיינרס הציעה הצעה גבוהה במיוחד כדי לזכות בלעדית בקטגוריית הברונזה. מלבד יחס ההמרה הגבוה, החברה גם הסכימה להעמיד מימון של כ-10 מיליון דולר לצורך פרסום כרטיס האשראי ושיווקו.

תקווה לצמיחה

הנכונות של כאל לבצע השקעה משמעותית בכרטיס של אל על נובעת מכך שבחברה מקווים ששיתוף פעולה זה יביא לצמיחה משמעותית בדיינרס, שמדשדשת בשנים האחרונות. מספר כרטיסי דיינרס הפעילים עמד נכון לסוף שנת 2013 על 185 אלף, ונתח השוק שלה עומד כיום על כ-2% בלבד.

בענף מעריכים כי פוטנציאל כרטיסי האשראי שניתן להנפיק עומד על כ-100 אלף, מתוכם כ-80 אלף בקטגוריית הברונזה, ולכן גלום פוטנציאל לצמיחה משמעותית בפעילות החברה. בשל כך, כאל בניהולו של דורון ספיר הסכימה להעניק לאל על הצעה נדיבה מאוד כדי לזכות במכרז. מאל על נמסר: "אל על אינה מתייחסת לנושאים מסחריים טרם הבשלתם". מדיינרס נמסר: "אנחנו לא מגיבים על נושאים עסקיים".

כבר כיום, חלק ניכר מהשימוש בנקודות בכרטיסי האשראי נעשה לצורך רכישת כרטיסי טיסה - לפי הערכות 10% ממחזור השימוש בכרטיסי אשראי מומר לנקודות אל על. לכן אם יונפק כרטיס שמראש יחס ההמרה בו אטרקטיבי, הוא עשוי לעודד לא מעט לקוחות להשתמש בו ולצבור נקודות, ובענף מעריכים כי המרת הנקודות תגדל עד ל-15% מהשימוש בכרטיסי אשראי. נוסף על כך, חברי מועדון הנוסע המתמיד משתייכים למעמד הביניים ומעלה, כך שהיקף השימוש שלהם בכרטיסי אשראי נחשב גבוה.

אל על מנסה למנף את כוח המותג שלה גם לתחום כרטיסי האשראי בדומה לחברות תעופה אחרות בעולם, כגון דלתא ולופטהנזה, שאף מציעות הנחה בהזמנת כרטיסי טיסה שנעשית באמצעות כרטיסי האשראי שהנפיקו. בנוסף, הכרטיס צפוי להוות מועדון לקוחות, שיציע הטבות לא רק בתחום כרטיסי הטיסה, אלא גם בענפים אחרים כגון דלק, קמעונאות ותרבות.