אבי קליינר מואשם בתרמית בני"ע שהניבה לו 400 אלף ש'

נגד אבי קליינר, לשעבר סמנכ"ל בחברת עילדב, הוגש כתב אישום בגין עבירות גניבה בידי מנהל, השפעה בדרכי תרמית על שער נייר ערך ומרמה והפרת אמונים בתאגיד

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה הבוקר (ד') למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום נגד אבי קליינר, לשעבר סמנכ"ל בחברת עילדב בע"מ, בגין עבירות גניבה בידי מנהל, השפעה בדרכי תרמית על שער נייר ערך ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. כתב האישום מייחס לקליינר ביצוע עסקאות עצמיות שהשפיעו על שערי ניירות הערך בהם פעל, תוך כדי יצירת מצג כוזב כלפי ציבור המשקיעים. על פי האישום, פעילותו של קליינר השיאה לו רווחים בהיקף של כ-400 אלף שקל, שהופקו בכ-165 עסקאות עצמיות.

על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2008 ביצע קליינר פעולות בניירות ערך בין חשבונו הפרטי לבין שני חשבונות ניירות ערך שהיו שייכים לחברת עילדב ולחברת פלייט מדיקל והיו בשליטתו. במהלך תקופה זו, נטען, ביצע קליינר עסקאות עצמיות בין חשבונו הפרטי לחשבונות החברות, במטרה להשיא רווחים חסרי סיכון לחשבונו הפרטי. לפי כתב האישום, בפעילות זו שלח קליינר את ידו בכספי החברות בהן עבד, תוך כדי גרימת נזק ממוני לחברות.

לפי כתב האישום, בפעילות זו הציב קליינר את עצמו בניגוד עניינים בין חובותיו כמנהל בחברת עילדב, שאמון על השאת רווחים לחברה, לבין האינטרס הפרטי שבהשאת רווחים לחשבונו.

מהאישום עולה כי פעילותו של קליינר התבצעה באמצעות המסחר בבורסה, תוך ניצול מאפייני שיטת המסחר בשלב הרצף (שיטת מסחר המבוססת על מערכת ממוחשבת למסחר רציף. בשיטה זו רובו של המסחר בניירות ערך מתבצע באופן סימולטאני, רציף וממוחשב).

בכתב האישום צוין, כי במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, פעל קליינר באמצעות שלושה חשבונות שהיו בשליטתו - חשבון עילדב, חשבון פלייט מדיקל וחשבון קליינר, כאשר בשלושת החשבונות פעל על פי שיקול דעתו הבלעדי - בכל הקשור לכמות, מחיר ועיתוי ביצוע העסקאות. הפעילות בשלושת החשבונות התמקדה באיגרות חוב קונצרניות דלות סחירות, כאלה שככלל היה מבוצע בהן מספר בודד של עסקאות בכל יום מסחר - כאשר בימים בהם פעל קליינר בניירות אלה הוא היווה את חלקו הארי של המסחר.

במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, נכתב, ניצל קליינר את שליטתו בשלושת החשבונות, והשתמש בהם כפלטפורמה לביצוע 165 עסקאות עצמיות בין חשבון קליינר לחשבונות עילדב ופלייט מדיקל, תוך בחירת העיתוי, הכמות ושערי העסקאות. הפעילות בוצעה באופן שהעסקאות נחזו להיות אמיתיות ואקראיות, בין קונה מרצון למוכר מרצון, בעוד שלמעשה קליינר עמד מאחוריהן.

הפעילות בוצעה על מנת ליצור רווחים ודאיים לחשבון קליינר, על ידי ניצול חשבונות עילדב ופלייט מדיקל ותוך פגיעה באינטרס הרכושי של עילדב ופלייט מדיקל.

הפרשה נחקרה על-ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך וכתב האישום הוגש על-ידי עו"ד אבי ארוניס מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).

עו"ד נוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב שמייצגת את קליינר מסרה: "את כל טענותינו נטען בפני בית המשפט".