הפרסומות האהובות: קפה טורקי הכי אהובה; טרה - הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: השבוע בולטות במדד פרסומות בהשתתפות פרזנטורים קבועים של החברות השונות ■ קמפיין בזק הוא הכי מושקע השבוע מבחינה תקציבית

בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר מדורגת השבוע הפרסומת של קבוצת שטראוס-עלית למותג קפה טורקי, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. בפרסומת, זוג מבלה בדייט, והאישה בוחרת להזמין קפה טורקי מתוך מגוון רחב של סוגי קפה המוצעים במקום. אביב אלוש, הפרזנטור של המותג, מפנה את תשומת לבו של הבחור לעובדה זו, ולבסוף ממליץ לו להתחתן עם הבחורה. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-30% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.2%.

בראש טבלת הפרסומות הזכורות מדורגת השבוע הפרסומת של חברת טרה, באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA. בפרסומת זו, הפרזנטור הקבוע של החברה, מנשה נוי, רוכב על סוס ומציג בגאווה מול המון רב את המחלבה החדשה שהחברה פתחה בנגב. שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 11%.

קמפיין חברת התקשורת בזק, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי, הוא המושקע ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות ששודרו במהלך השבוע האחרון. בקמפיין נראה הפרזנטור גידי גוב, כשהוא נכנס לביתו של לי בירן ומציע לו להצטרף לחברה באמצעות אתר האינטרנט שלה. סך ההשקעה בקמפיין עומד על כ-1.8 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). בשבוע שעבר הקמפיין המושקע ביותר היה של חברת טרה, עם השקעה של כ-1.7 מיליון דולר.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, מציין כי השבוע בולטות במדד פרסומות בהשתתפות פרזנטורים קבועים של החברות השונות. מניתוח הפרסומות במדד לאורך שנים, עולה כי פרסומות בהשתתפות פרזנטורים קבועים הן בעלות שיעורי הכניסה הגבוהים ביותר למדד, וזאת בהשוואה לשאר הדמויות אשר מופיעות בפרסומות השונות.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד, כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן בשבוע שעבר, ועומד על 526 (לעומת 493 בשבוע שעבר). לעומת זאת, סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך מזה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-41.4 מיליון דולר (לעומת 44 מיליון דולר בשבוע שעבר).

פרסומות 27/3/14
 פרסומות 27/3/14