יאסו: הנה מסעדה יוונית עם אוכל נפלא במחירים שפויים

מהרמקולים של מסעדת "גרקו" באיזורי חן בת"א בוקעת נעימה יוונית, המקום הולך ומתמלא והאווירה הופכת שמחה

אזורי חן, תל-אביב, שעות הערב המוקדמות. זוהי תל-אביב כמו שרון חולדאי, ראש העיר, אוהב אותה: בניינים חדשים, חצרות מטופחות, מדשאות, מגרשי כדורסל, קאנטרי-קלאב. ילדים החוזרים מחוגים, זוגות צעירים לוגמים כוס יין בביסטרו גרינברג - הגרסה המקומית לבתי המרזח הבוהמיים של מרכז העיר.

גם המכוניות בחניית המרכז המסחרי יפות. זוהי חלקת גן עדן קטנה, מצוחצחת וממורקת. אם מגיע לכאן שוטר, זה בטח בשביל להוריד את החתול הסיאמי של השכן מהעץ. אם מגיע לכאן פקיד רווחה, זה רק כי הייתה לו תקלה ב-WAZE.

אבל בחלקת גן העדן קרה דבר מה מוזר: נפתח בה בר מסעדה יווני בשם "גרקו". אם לצטט במדויק: "סופלאקי ואוזו בר". מקום נחמד, מעוצב עממי ואסתטי, עם אוכל במחירים שפויים - מה שלא ניתן להגיד על גרינברג הסמוך. והנה, מהרמקולים של גרקו בוקעת נעימה יוונית, והמקום הולך ומתמלא, והאווירה הופכת שמחה. יאסו. מה הקשר בין זה לבין השכונה הזו? לא ברור. האם זה טוב לתושבי השכונה? כן. מאוד. והסיבה לכך היא בעיקר המנות שבתפריט. בשתי מילים: הן מעולות.

התפריט מחולק לארבעה חלקים: מנות קטנות קרות, מנות קטנות חמות, מנות עיקריות חמות, מנות עיקריות קרות. בגלל שאני פרפקציוניסט, הזמנתי מנה מכל חלק: עלי גפן ממולאים עם יוגורט; סלט עדשים שחורות, עם עשבי תיבול, לימון וגבינת פטה מגוררת; ספאנקופיטה - מאפה בצק פילו במילוי גבינת פטה, תרד, בצל ירוק ושמיר (בתרגום חופשי: פשטידת בורקס) וקציצות זוקיני, עם שמיר ופטה. ותה יווני. ודיאט קולה. לא זוכר מתי הייתי כל-כך שבע ושבע רצון. אז יאללה בואו, תעשו שכונה.

"גרקו", אורי צבי גרינברג 25, תל-אביב. שעות פתיחה: א'-ה' 16:00-24:00, ו'-ש' 14:00-24:00. טלפון: 03-7411022.