סוני משיקה סדרת מסכים חדשה בישראל; 21 דגמים

סוני מציעה במסכים החדשים שלה את טכנולוגיית X-tended Dynamic Range המגבירה לטענת החברה את הניגוד, באופן שמאפשר לראות פרטים ברורים גם באזורים הכהים והבהירים ביותר

חברת ישפאר ייבואנית מוצרי סוני בארץ, השיקה היום (ג') את סדרת המסכים החדשה שלה לשנת 2014, הכוללת 21 דגמים, בינהם גם 7 דגמים בטכנולוגיית Ultra HD המוכרת גם כ-4K. "שנת 2014 תהיה שנת ה-4K" אומר צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר. "יש כבר מכירות לא קטנות של המסכים האלו". עוד אומר שמעוני שמשחקי המונדיאל שיתקיימו בחודשים הקרובים יגדילו את המכירות של מסכי הטלוויזיה בארץ. "במונדיאלים קודמים באותה תקופה הייתה עלייה של 40% במכירות של המסכים הגדולים".

סוני מציעה במסכים החדשים שלה את טכנולוגיית X-tended Dynamic Range המגבירה לטענת החברה את הניגוד, באופן שמאפשר לראות פרטים ברורים גם באזורים הכהים והבהירים ביותר. הטכנולוגיה נותנת תוספת אור באזורים מסויימים בתמונה, כאשר באזורים החשוכים, יש שחור מוחלט.

סוני שינתה את עיצוב המסכים החדשים שלה, כאשר היא קוראת לעיצוב החדש Wedge. מדובר בעיצוב שהחברה טוענת שנוצר במטרה להגביר את היציבות בעידן של מסכים ההולכים וגדלים. הנמכת מרכז הכובד של הטלוויזיה, מאפשרת גודל בסיס קטן יותר מטלוויזיות בעיצוב מסורתי, באופן שניתן למקם את הטלוויזיה על קיר או על מדף צר, ללא צורך בכוננית גדולה. עיצוב ה-Wedge גם מאפשר יותר מרחב פנימי לטובת הרמקולים, כך שניתן להגדיל את הקיבולת של תיבת הרמקול ולקבל בתיאוריה בס חזק ופחות עיוות של הצליל.

סוני תשלב בחלק מהמסכים שלה שלט חדש בשם One Flick המציע משטח מגע, בדומה לשלט שסמסונג מצרפת לחלק מהטלוויזיות שלה כבר תקופה ארוכה. השלט מאפשר תפעול קצת יותר נוח וגם כולל תקשורת אלחוט מסוג NFC, המאפשרת בנגיעה בו עם הסמארטפון (בדגמים תומכים), שיקוף של התמונה על המסך הגדול. המחיר של השלט: 300 שקל דגם הדגל של סוני הוא ה-Bravia X95 שיגיע בגודל 85 אינץ' החל מחודש ספטמבר. הדגם הזה יגיע עם רגליות שיאפשרו להעמיד אותו על הריצפה, טכנולוגייית X-tended Dynamic Range, תמיכה ב-Ultra HD ותמיכה בתקן MHL 3.0 לצפייה בתכני Ultra HD מסמארטפונים. מחיר לא פורסם.

דגם אחר הוא ה-X9 שיגיע בגדלים של 55, 65 ו-79 אינץ'. המסך הזה כולל את העיצוב החדש של סוני, תמיכה בטכנולוגיית Triluminos אשר כוללת פילטר צבע מיוחד המשולב בתוך הפאנל, מנגנון החלקת תמונה - MotionFlow 800Hz לתמונה יציבה ללא ריצודים ושלט המגע. המחיר עבור ה-55 אינץ' יעמוד על 30,000 שקל ועבור ה-65 אינץ'- 50,000 שקל. מחיר ה-79 אינץ' לא פורסם.

שמעוני גם התייחס למס העשירים של שר האוצר יאיר לפיד, שיפגע בצרכנים רבים שירצו לקנות טלוויזיה גדולה לסלון שלהם. החל מאוגוסט אשתקד, מס הקנייה על טלוויזיות מגודל 50 אינץ' ומעלה, עלה מ-15% ל-30%, בלי קשר למחיר הטלוויזיה. "בגלל המיסוי החדש נוצרה מדרגה של עד 50 אינץ' ומעבר לזה, אבל עדיין יש ירידת מחירים במסכים היותר גדולים".