שיא במעו"ף? בבנק לאומי ממליצים על חשיפה גבוהה למניות

בבנק לאומי ממשיכים להמליץ על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי, וחשיפת חסר קטנה לארה"ב

בסיומו של שבוע מסחר חיובי בבורסת תל אביב, במסגרתו שבר מדד המעו"ף שיא חדש, ממשיכים בבנק לאומי להמליץ על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני.

"הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות. תופעה זו מורגשת גם בשוק המקומי, בו עיקר העליות במדדי המניות בשנתיים האחרונות נובעות מעלייה במכפילי הרווח, ולא מעלייה ברווחיות הפירמות. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%). בנוסף, אנו ממליצים להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), וחשיפת יתר קלה למדדי המניות של השווקים המתעוררים", נכתב בסקירה השבועית מטעם הבנק.

בלאומי ממליצים עוד להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה ויפן), וממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים).

בנוגע לאג"ח קונצרני, כלכלני הבנק ממליצים על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בחלק הנמוך של דירוגי ההשקעה ומח"מ בינוני-קצר. "רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון. לכן יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)", נכתב בסקירה.