מנכ"ל קוקה קולה לח"כ מרגלית: "מה רע במונופולים?"

ח"כ מרגלית טען כי בפגישה שהתקיימה עם חברי מועצת התעשיינים הוא הותקף על ידי איציק תמיר, מנכ"ל קבוצת קוקה קולה ■ לדבריו, תמיר התחיל לצעוק "אתם פופוליסטיים", "אתם הורסים את התעשייה"

עימות בין מנכ"ל קבוצת קוקה קולה ויו"ר איגוד המזון איציק תמיר, לח"כ אראל מרגלית על רקע הצעת החוק של מרגלית לחייב מונופולים לפרסם את התוצאות הכספיות ולמעשה את שיעורי הרווחיות.

ח"כ אראל מרגלית אמר כי בפגישה שהתקיימה היום (א') עם חברי מועצת התעשיינים הוא הותקף על ידי תמיר. לדבריו, "נתתי את המשנה שלי לפיתוח כלכלי ודיברתי על חוסר הצדק ועל בעיית חוסר השקיפות של המונופולים ויוקר המחיה. במונופולים בקטגוריות שלמות, המוצרים עולים כאן פי שלושה ופי ארבעה בהשוואה לאירופה. תמיר התחיל לצעוק 'אתם פופוליסטיים', 'אתם הורסים את התעשייה', 'מה רע במונופולים'. דברים בוטים".

מרגלית הוסיף ואמר: "אני עמדתי על הבמה והוא היה בקהל כך שזה היה אלים. השבתי לו שאם מונופול לא נותן לעסקים קטנים להתפתח ומבקש מחירים פי שלושה ופי ארבעה ממקום אחר, ואם מונופול גורם לכך שהצרכן ישלם הרבה יותר ממה שעמיתו באירופה או בארה"ב משלם - אז חייבים לשנות משהו וחייבת להיות שקיפות. היו צרחות. הוא המשיך לצרוח".

לדברי מרגלית, הוא הופתע מתגובתו של תמיר שהייתה "תגובה פרועה ביותר".

ש': תמיר התנצל לאחר מכן?

"כן. הוא התנצל על הטון ואמר שהוא רוצה להזמין אותי לאיגוד חברות המזון לשמוע את עמדתם".

לדברי מרגלית, דבריו זכו לאהדה בקרב חלק מהמשתתפים. "נדב שחר, מנכ"ל חיפה כימיקלים, קם ואמר 'אתם צועקים על מרגלית אבל אני מסתכל מסביב ורואה את המונופולים בקטגוריה אחרי קטגוריה ורואה שהמחירים הרבה יותר גבוהים ממקומות אחרים'. גם אבי שקד, מנכ"ל שריונית חסם, קם ואמר 'אני רואה את הילדים שלי ואת החברים שלהם והם משלמים בארץ הרבה יותר על מוצרים ממה שמשלמים החברים שלהם באירופה ובארה"ב'".

מנכ"ל קבוצת שטראוס,גדי לסין, ומנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיק חיאק, הביעו רצון לשתף פעולה עם מרגלית. "הם אמרו לי אנחנו רוצים לעבוד אתך. אתה דורש להסתכל על המחירים לצרכן מלמעלה אבל אנחנו רוצים שתסתכל על העלויות שהממשלה מכבידה עלינו. הם ביקשו שאבוא ואקשיב ואמרתי שאני מוכן".

דובר התאחדות התעשיינים מסר בתגובה: "הכל נכון. היה עימות קשה. איציק תמיר שאל אותו 'מה זה כאן רוסיה? אנחנו חברה פרטית'. ישבו עוד 100 אנשים באולם וכולם שמעו את כל מה שהיה שם. איציק תמיר הוא לא היה היחיד שהתבטא בחריפות".