גילה: עסקת מכירת "מקור ראשון" ל"ישראל היום" בעייתית

הממונה על ההגבלים כינה בפגישה שהתקיימה היום את עסקת מכירת העיתון "מקור ראשון" ל"ישראל היום" מורכבת ובעייתית ■ הערכה: המתמודדים האחרים על העיתון עדיין מעוניינים בו

הממונה על ההגבלים דיוויד גילה, כינה בפגישה שהתקיימה היום את עסקת מכירת העיתון "מקור ראשון" ל"ישראל היום", מורכבת ובעייתית. בפגישה שזומנה לבקשת הצדדים - נציגי ישראל היום ונאמן העיתון "מקור ראשון" רו"ח חן ברדיצ'ב, ביקשו אנשי העיתון של שלדון אדלסון להאיץ את הליך העברת העיתון בעבור 14 מיליון שקל לרשותם.

בתגובה הבהיר גילה לנוכחים כי על פניו נראה כי העסקה מורכבת ולא מובנת מאליה, וכי הבדיקה הנדרשת עשויה להימשך שבועות ארוכים. אנשי "ישראל היום" הבהירו בפגישה כי מצבו של העיתון קשה ולטובת המשך קיומו ושמירה על העובדים, חשוב לאשר את העסקה כבר לפני פסח.

בהפצרת אנשי העיתון, עובדים ב"מקור ראשון" העבירו לממונה מכתב שמבקש להשלים את האישור הנדרש לטובת העסקה. ועם זאת, התגייסות המפרסמים לטובת העיתון תהפוך את המהדורה הקרובה שתפורסם לפני החג, לאחת העבות בשנים האחרונות, בשל ריבוי פרסום.

יש לציין כי הממונה לא רמז דבר על סיכויי העסקה לקבל אישור מטעמו, וביקש לידיו עוד מסמכים, פרט לאלו שהוגשו לו בפגישה אתמול. לו העסקה לא תאושר, המציע השני אליו עשוי לעבור העיתון הוא אלי עזור העומד בראש קבוצת "ג'רוסלם פוסט" שרכשה את מעריב באחרונה. כמו כן, הקבוצה בראשותו של אודי רגוניס, מנכ"ל מקור ראשון, מעוניינת אף היא עדיין לרכוש אותו על עובדיו.

בלשכת הממונה על ההגבלים הישראלים סירבו להגיב. מישראל היום נמסר: "מדובר בפגישה שזומנה לבקשת הצדדים למיזוג, כדי לקצר את טווח הזמנים לאישור העסקה על ידי הממונה. הפגישה התנהלה באווירה טובה ובמהלכה סיפקו הצדדים לנציגי הממונה מידע והסברים, שיש בהם לאפשר אישור מהיר של המיזוג".