לא מוותר: משעל מבקש לעצור מינוי בן-חי-שגב למועצת הכבלים

עתר לבג"ץ: "בהתנהלות משרד התקשורת עמדה תכלית אחת ויחידה: לחמוק בכל דרך ואופן מקיומה של החלטת ועדת האיתור המקורית ולמנוע את השלמת הליך כניסתי לתפקיד אליו נבחרתי כדין"

אריאל משעל מבקש מבג"צ לעצור את הליך מינוי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ולבטל את החלטת ועדת האיתור לפיה ד"ר יפעת בן חי שגב מומלצת לתפקיד. בבקשת רשות לתיקון עתירתו שהוגשה על ידי עורכי הדין יוסי בנקל וענבל רז, טוען משעל כי בהתנהלות משרד התקשורת בעניינו והימנעות מהשלמת הליכי מינויו לתפקיד יו"ר המועצה "עמדה תכלית אחת ויחידה: לחמוק בכל דרך ואופן מקיומה של החלטת ועדת האיתור המקורית, כאשר כל אמצעי ונימוק נחשבים כראויים בעיניהם ובלבד שתושג מטרתם, אותה לא טרחו להסתיר, למנוע את השלמת הליך כניסת משעל לתפקיד אליו נבחר כדין".

משעל הגיש עתירה ראשונה לבג,צ כבר לפני למעלה מ-16 חודשים, לאחר שהומלץ על ידי ועדת איתור קודמת לשר התקשורת הקודם משה כחלון לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלווין, הליך מינוי שנגדע בגלל היציאה לבחירות. בתום הבחירות, החליט השר הנוכחי גלעד ארדן שלא להשלים את המינוי ובאישור בג"צ מינה ועדת איתור חדשה לתפקיד.

בג"צ הורה למשרד התקשורת להבהיר עם השלמת הליך המינוי האם האדם החדש שהומלץ לתפקיד, ראוי לו יותר ממשעל. ביום חמישי האחרון, כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", הודיעה המדינה לבג"צ כי בן חי שגב היא היא המומלצת לתפקיד.

בן חי שגב היא מנכ"לית הוועדה למדרוג ומרצה לתקשורת המחזיקה בתואר דוקטור לתקשורת עם התמחות בטלוויזיה ומחקרי קהל. על פי משעל, "בהחלטת ועדת האיתור החדשה ובהליך האיתור בו נקטה, נפלו פגמים ניכרים ומהותיים המצדיקים את ביטל החלטתה להמליץ על מינויה של בן חי שגב".

על פי משעל, ועדת האיתור התעלמה מהוראות בית המשפט ולא נתנה משקל כלשהו לעובדה שהוא נבחר לתפקיד, פה אחד, על ידי הוועדה המוקדמת. משעל מבקש על כן לתקן את עתירתו ולהוסיף אליה גם את מי שהומלצה לתפקיד, ולעצור את הליך מינויה.