הטיפ היומי: רשת מלונות גדולה עם הזדמנויות צמיחה

רשת בתי המלון הילטון נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-21 מיליארד דולר ■ החברה מצוידת ביתרונות תחרותיים והזדמנויות צמיחה ■ בין הסיכונים בהשקעה: אפשרות להאטה כלכלית משמעותית, וכן תחרות עזה מול חברות אירוח ונופש בינלאומיות

רשת בתי המלון הילטון נסחרת בבורסת ניו יורק (Hilton Worldwide Holdings, סימול: HLT) לפי שווי של כ-21 מיליארד דולר. הילטון, שנוסדה ב-1919 בטקסס, היא היום אחת מרשתות האירוח והנופש הגדולות והמוכרות בעולם. החברה מפעילה כ-678 אלף חדרים, בכ-4,000 מלונות ב-91 מדינות (77% מהחדרים שלה ממוקמים בארה"ב).

בזמן המשבר הפיננסי הילטון עברה השתלטות ממונפת, כשנרכשה על ידי קרן בלקסטון ומניותיה נמחקו מהמסחר. היא הונפקה מחדש בדצמבר 2013.

הכנסות החברה מגיעות מהפעלה ישירה של מלונות (41%), מתן שירותי ניהול והענקת זיכיונות (48%), ומכירת זכויות נופש שנתיות תוך אספקת שירותי מימון לרוכשים (11%).

תחת הניהול של בלקסטון עברה הילטון שינויים מהותיים. ההנהלה הקודמת הוחלפה, והמודל העסקי החדש מתמקד במכירת נכסי הנדל"ן ושימת דגש על מתן שירותי ניהול וזיכיון - מודל עם עלויות תפעול נמוכות יותר ורווחיות גבוהה בהשוואה להפעלה ישירה. המודל הביא לשיפור עקבי בתוצאות הכספיות. ב-2010 עמד המרווח התפעולי על 6.8%, וכיום הוא עומד על 11%.

ב-2013 הסתכמו ההכנסות ב-9.7 מיליארד דולר והרווח הנקי הגיע ל-415 מיליון דולר - גידול של 5% ו-18% בהתאמה לעומת 2012. החוב הפיננסי של החברה גבוה יחסית, אך נמצא בירידה מתמדת, והוא מסתכם כיום בכ-12 מיליארד דולר לעומת 17 מיליארד דולר ב-2011.

להערכתנו, החברה מצוידת ביתרונות תחרותיים והזדמנויות צמיחה: לחברה מותג חזק ובעל מוניטין רב; כמות החדרים והמלונות, שצפויים להתווסף בשנים הקרובות, היא מהגבוהות בענף; ושיעור החשיפה שלה לשווקים מתעוררים נמוך יחסית, כך שפוטנציאל הצמיחה שלה באזורים אלו גבוה. בנוסף, מכירה הדרגתית של נכסי הנדל"ן שבבעלותה, צפויה להציף ערך רב.

בין הסיכונים בהשקעה נציין אפשרות להאטה כלכלית משמעותית, וכן תחרות עזה מול חברות אירוח ונופש בינלאומיות עם נכסים ממותגים היטב, כגון מאריוט, שרתון, נובוטל ועוד.

אנו מעניקים להילטון שווי כלכלי של 26 דולר למניה - גבוה ב-20% ממחירה בשוק.

ברוך כהן, מנהל דסק חו"ל, אילים קרנות נאמנות

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם