ארדן יציג בקרוב מועמדים למועצת הרשות השנייה החדשה

‎‎עפ"י הערכות, מרבית חברי המועצה הנוכחית יוחלפו‏ ■ בתוך כך, בפני מועצת הרשות עומדת ההכרעה על גורל נציגי הציבור בדירקטוריונים של חברות החדשות

‎‎שר התקשורת גלעד ארדן צפוי לפרסם בימים הקרובים את רשימת מועמדיו למועצת הרשות השנייה.

ל"גלובס" נודע כי למרות שהקדנציה של חברי מועצת הרשות הנוכחית הוארכה לעת עתה, הלשכה המשפטית של משרד התקשורת ניסחה חוות-דעת לפיה יש להאיץ בתהליכים לגיבוש מועצה חדשה.

ההערכה במשרד התקשורת היא שתהליכי החוק למיזוג מועצת הכבלים והלוויין עם הרשות השנייה יתעכבו ועשויים להימשך אף למעלה משנה, ועל כן יש להשלים מינוי של מועצה חדשה, על-פי חוק.

לא ברור אם מישהו מבין חברי המועצה הנוכחית יישאר בתפקידו (החוק מאפשר לכל חבר מועצה קדנציה נוספת), אולם כבר ברור כי מרבית חברי המועצה יוחלפו.

‏על-פי התהליך, על השר לקבץ שמות מרשימה של עשרות ארגונים ומוסדות, ולאחר גיבוש רשימה, להעביר לאותה רשימה של גופים את בחירותיו להערותיהם. החלק הראשון של התהליך כבר הושלם.

שינוי בדירקטורים בחברות החדשות?

‏בתוך כך, בפני מועצת הרשות השנייה, בראשות אילן אבישר, עומדת ההכרעה בדבר גורלם של נציגי הציבור בדירקטוריונים של חברות החדשות. ל"גלובס" נודע כי במועצת הרשות השנייה נוטים להאריך את כהונתם של חברי הדירקטוריונים מטעמם, אשר אמורים לסיים 3 שנים בתפקיד ב-17 במאי.

ברשות השנייה מסרו בתגובה כי "לאחר הליך איתור פומבי, מועצת הרשות השנייה בוחרת את נציגי הציבור בדירקטוריונים של חברות החדשות וממנה אותם לתקופה של 3 שנים הניתנת להארכה. בימים הקרובים הרשות תקבל החלטה האם להאריך את כהונת הדירקטורים הקיימים או לפתוח בהליכי איתור כנדרש בעניין זה".

בראש דירקטוריון חדשות 2 עומדת עו"ד תמי רוה, ובראש דירקטוריון חדשות 10 עומד יהורם שכטר.

‏עם זאת, מי שעמד בראש הוועדה שמינתה את הדירקטורים לפני 3 שנים, יעקב שחם, אמר בתגובה כי הוא יבקש את הארכת כהונת הדירקטורים. "אכן חברי הדירקטוריון של חדשות 2 ו-10, מסיימים את כהונתם במחצית חודש מאי. אני בדעה שרובם המכריע עשה עבודה מצוינת - אין כל סיבה להחליף אנשים טובים בכאלה שאינם מוכרים לנו כיום, במיוחד כאשר החוק מאפשר זאת".