מחזיקי האג"ח אישרו תגמול של עד 14 מיליון שקל לנאמני אי.די.בי

הצעתם המקורית הופחתה בכ-4 מיליון שקל ■ קיבלו גם את אישור בנק לאומי ■ בינתיים ימשיכו אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן לקבל שכרם לפי שעה - מעל 800 שקל כל אחד

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות אישרו ברוב קולות (כ-70%), במהלך חופשת הפסח, את בקשת השכר המתוקנת של נאמני הסדר החוב בקבוצה, אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן. ההצעה תוקנה לאחר שמחזיקי האג"ח הצביעו נגד בקשת השכר הראשונה של השניים, שהיקפה נאמד בעד 18 מיליון שקל.

בעקבות התנגדות זו עשו גבאי ואולמן 'שיעורי בית', וניהלו שיח עם נושים מהותיים לקידום בקשת שכר מתוקנת, ביניהם גם עם בנק לאומי שנתן את אישורו בנושא. הוסכם כי תגמולם בעבור הסדר החוב יגיע לעד 14 מיליון שקל, כלומר הפחתה של כ-4 מיליון שקל מהצעתם הקודמת.

הבקשה המעודכנת של גבאי ואולמן הוגשה לשופט המחוזי איתן אורנשטיין, והיא כוללת מספר מרכיבים:

א. רכיב מזומן: 0.7% (לעומת 0.95% בהצעה הקודמת) מהיקף המזומנים שיקבלו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות במסגרת הסדר החוב. היקף זה עומד על 450 מיליון שקל - 150 מיליון שקל בקופה, בתוספת 300 מיליון שקל שיעבירו בשתי פעימות המשקיעים אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה. כלומר, הדרישה מסתכמת בכ-3.14 מיליון שקל לשני הנאמנים.

ב. רכיב מנייתי: 0.7% (לעומת 0.95% בהצעה הקודמת) מחלק הנושים במניות אי.די.בי פתוח שיונפקו לאחרונים בהסדר. חלקם של מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות צפוי, לפי הסדר החוב (בהנחה שכלל ביטוח לא תימכר), לעמוד על 46.7% מהמניות, כך שמדובר במניות בשווי 3.9 מיליון שקל. במידה שהקלוזינג של ההסדר יתבצע במהלך החודש הקרוב, יעלה חלקם של הנאמנים ל-0.95%, כלומר מניות בשווי 5.3 מיליון שקל.

ג. רכיב תביעות: נותר בעינו, כאשר גבאי ואולמן מבקשים כי ככל שיטפלו בעתיד בתביעות נגד אי.די.בי, יוענק להם ולעורך הדין המטפל בתביעה שכר טרחה של כ-15%. עם זאת, הם מציינים כי יהיו מוכנים להפחתה של 1.8 מיליון שקל, והפחתה נוספת במקרה שאי.די.בי לא תקבל החזר מע"מ, וזאת בשיעור של מחצית מסכום המע"מ שאמור היה להיות מקוזז.

היקף התביעות העתידיות נגד אי.די.בי, אם יתקבלו כאלה, הוערך על ידי גבאי בכ-200 מיליון שקל עוד בטרם הסדר הפשרה שנחתם עם משפחות לבנת ומנור. כעת מדובר על תביעות עתידיות שהיקפן כ-145 מיליון שקל, כך שחלקם של השניים, לאחר הפחתה של כ-1.8 מיליון שקל, עשוי להגיע ל-5.45 מיליון שקל (זאת לפי שכר טרחה של 5%, בעוד עורך הדין המטפל מקבל כ-10%). מנגד, במידה שלא תתקבלנה בביהמ"ש תביעות נוספות, או לחילופין לא ניתן יהיה לגבות כסף בגינן, הרי שהנאמנים לא יזכו לקבל את חלקם במסגרת סעיף זה.

ממשיכים לקדם את הסדר החוב

עד לאישור הסכם זה על ידי אורנשטיין, ימשיכו הנאמנים לקבל שכרם לפי שעה, כפי שאושר להם בעבר על ידי ביהמ"ש. זה עומד על יותר מ-800 שקל לשעה.

בימים אלו ממשיכים גבאי ואולמן בהוצאת הסדר החוב לפועל, לאחר שהתגברו על מכשול נוסף שקם להם לאחרונה, בדמות כוונתם של בעלי הבית החדשים בקונצרן - בן משה ואלשטיין, להעביר את החזקתם במניות אי.די.בי פתוח לתאגיד ייעודי.

בשל שינוי בעלות זה, נזקקו הנאמנים בשנית לאישורים הרגולטוריים הנחוצים להעברת השליטה בקונצרן אי.די.בי. עד עתה התקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, וכעת ממתינים השניים לאישור משרד התקשורת. במקביל, מנהלים בן ומשה ואלשטיין שיחות מול רשות ניירות ערך בעניין התחייבותם, ומידת השקיפות שעליהם לגלות, בשל השתתפותם הצפויה בהנפקת מניות אי.די.בי פתוח. השאיפה של גבאי ואולמן היא לקבל את כל האישורים הנחוצים עד ל-29 באפריל.