הטיפ היומי: רשת קפה ענקית עם פוטנציאל זינוק של 26%

ב‎‎מחלקת המחקר של סיטי ממליצים על המניה "קנייה" במחיר יעד של 89 דולר למניה

‎‎חברת ‏Starbucks‏ נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-53 מיליארד דולר. החברה היא אחת מרשתות הקפה הגדולות בעולם, עם נתח של כשליש משוק הקפה בארה"ב. בנוסף, היא החברה הגדולה בעולם בקליית ושיווק קפה מיוחד. לסטארבקס יש פלטפורמות צמיחה מגוונות במספר רב של ערוצים, והיא ממוצבת היטב להשיג נתחי שוק ברמה העולמית, משום שיש לה מותג חזק ופוטנציאל להאיץ את קצב ההתרחבות שלה בשוקי צמיחה. החברה מתמקדת במיוחד בסין, והיא מצפה להפוך את השוק הסיני לשוק הביתי השני שלה.

עם הזמן, סטארבקס הצליחה לצמוח במכירות חנויות זהות בשיעור חד-ספרתי בינוני, וב-4 השנים האחרונות היא הציגה צמיחה של למעלה מ-15% ברווח הנקי למניה (עם 3 שנים רצופות עם גידול של מעל 30% בהחזר למשקיעים).

‏סטארבקס היא אחת מ-50 המניות המומלצות ביותר שלנו לשנת 2014. הסיבה לכך היא הנוכחות החזקה בארה"ב, כמו גם ריבוי השווקים הבינלאומיים שבהם היא פועלת, והנוכחות הבינלאומית שלה צפויה להמשיך ולהתרחב. בשנת הכספים 2014 למעלה מ-50% מהגידול הצפוי של החברה - 1,500 סניפים - יהיו בשווקים הבינלאומיים.

‏בשנים הבאות אנחנו מצפים מסטארבקס להשיג נתחי שוק גדולים יותר בשוק הקפה העולמי. ב-2013 פעילותה בארה"ב הניבה 77% מהכנסות החברה, בעוד הפעילות הבינלאומית תרמה 23% מההכנסות. להערכתנו, הכנסות סטארבקס יצמחו בקצב שנתי ממוצע של 10% ב-3 השנים הקרובות, וקצב הצמיחה השנתי של ה-‏EBITDA‏ (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) יהיה 15.8% וברווח הנקי למניה - 17.8%.

‏‏‏בכל הקשור לשימוש במזומנים, ההחזר למשקיעים ב-2013 היה כ-1.2 מיליארד דולר בדיבידנדים ורכישה עצמית של מניות.

אנו ממליצים על מניית סטארבקס "קנייה" במחיר יעד של 89 דולר למניה - גבוה בכ-26% ממחיר השוק.

‎‎מחלקת המחקר, סיטי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם‏