טלוויזיה במהירות שיא: IBC תעביר שידורי עידן פלוס?

ביקשה ממשרד התקשורת רישיון לניסוי טכנולוגי ■ העלתה אתר אינטרנט לאוויר לקראת ההשקה הרשמית בשבועות הקרובים של מיזם הסיבים האופטיים

חברת IBC מבקשת ממשרד התקשורת רישיון לניסוי טכנולוגי להעברת שידורי עידן פלוס על גבי רשת הסיבים האופטיים שהיא מתכוונת לפרוס. מדובר בשלב ראשון בניסוי טכנולוגי ואולם בסופו של יום המטרה היותר רחוקה היא לאפשר לספקיות האינטרנט שיפעלו על גבי הרשת שלה, את הפתרון הטוב ביותר להעברת טלוויזיה דרך האינטרנט.

הרעיון בהעברת שידורי הטלוויזיה של עידן פלוס דרך רשת הסיבים של IBC, נועד להגביר את האטרקטיביות של המיזם עבור ספקיות האינטרנט ועבור הלקוחות כאחד. אחד היתרונות הבולטים שאותם IBC מתכוונת להדגיש הוא קצבי המהירות הגבוהים ואיכות הגלישה שמתאפשרת דרך סיבים אופטיים שמתחברים ישירות לבתי הלקוחות.

איכות שידור כה גבוהה ובקצב סימטרי בהעלאה ובהורדה של הנתונים לרשת, יובלטו בחשיפה של המיזם שתקרה בשבועות הקרובים.

IBC העלתה לאוויר את האתר החדש שלה בכתובת www.ibc.net.il. מדובר באתר אינפורמטיבי שפועל כרגע רק באנגלית ובימים הקרובים יתעדכן גם בעברית. האתר החדש שניכר שהושקעה בו הרבה עבודה, יאפשר בעתיד ללקוחות לתקשר עם החברה ולקבל אינפורמציה לגבי פריסת הרשת באזור מגורים ספציפי.

האתר מתאר את היתרונות של רשת הסיבים, מביא אינפורמציה שמסבירה מדוע הסיבים האופטיים הם הדבר הבא בעולם התקשורת ושאי אפשר יהיה לקיים תקשורת רחבת פס שאינה מבוססת על סיבים, ומדוע הסיב הוא מוצר תשתית לכל דבר.

מכיוון שהרשת של IBC תפעל ותיפרס על גבי הרשת העילית של חברת חשמל, שהיא שותפה במיזם, מדגישה IBC כי לחברה יש 750 צמתי תקשורת בכל רחבי הארץ, ושכל דירה לא תהיה מרוחקת יותר מאשר 10 קילומטרים מצומת תקשורת (POP).

המיזם של IBC הוא אחד הפרויקטים השאפתניים בישראל בתחום התקשורת, וכמו כל פרויקט תשתית בקנה מידה לאומי, הוא נושא בחובו סיכונים רבים, אך יתרונותיו כבר ניכרים לעין עוד בטרם עלה לאוויר: בזק והוט הגבירו את השקעותיהן בתשתיות סיבים אופטיים על מנת להתכונן לתחרות הצפויה מהמיזם החדש, וערים שלמות כבר נפרסו בסיבים אופטיים לבתים כדי להיות מוכנים ולהקשות על חדירתו.