עובדי "מקור ראשון" יוצאים להפגין: "בנט - האחריות שלך"

מטרת ההפגנה היא להפעיל לחץ על הממונה על ההגבלים לאשר את מכירת העיתון לאדלסון‏ ■ בתוך כך הודיע הממונה דיויד גילה כי עד יום חמישי יכריע בשתי עסקאות המכירה: "מקור ראשון" ל"ישראל היום" ו"מעריב" ל"ג'רוזלם פוסט"

‎‎עובדי "מקור ראשון" צפויים לצאת להפגין מול משרדי רשות ההגבלים העסקיים - כך הוחלט היום (א') בתום אסיפת עובדים במערכת העיתון שבירושלים.

האסיפה מגיעה על רקע הודעת עורכי הדין ונאמן החברה בסוף השבוע שעבר, לפיה אם לא תתקבל החלטה על-ידי הממונה על ההגבלים עסקיים באשר לעסקת המכירה של העיתון ל"ישראל היום", יכריז הנאמן על סגירת העיתון ופיטורי כל עובדיו ב-1 במאי, יום חמישי הקרוב.

בתוך כך הודיע הממונה דיויד גילה לבית המשפט כי עד למועד הדיון הקרוב - כלומר יום חמישי - יכריע בדבר שתי עסקאות המכירה: "מקור ראשון" ל"ישראל היום" ו"מעריב" ל"ג'רוזלם פוסט". הממונה הודיע כי אם תוגש בקשה נפרדת באשר לאתר האינטרנט ‏nrg‏, הוא יאשרה באופן מיידי.

‏בתוך כך החליטו היום עובדי "מקור ראשון" על החרפת הצעדים למניעת סגירת העיתון, מיד בצאת יום הזיכרון לשואה ולגבורה. המטרה העיקרית היא להפעיל לחץ על הממונה על ההגבלים לאשר את עסקת המכירה ובתוך כך לפתוח בהפגנה ביום שלישי הקרוב מול משרדי הרשות.

‏האסיפה היום הגיעה לאחר מאמר מערכת שפורסם ביום שישי האחרון בעיתון, ובו הזהירו אנשי מערכת "מקור ראשון" כי העיתון עשוי להיסגר מטעמים פוליטיים - ובין היתר בשל מה שכונה שם "האיבה" של התקשורת כלפי "ישראל היום" של שלדון אדלסון.

‏בעמוד הפייסבוק של "מטה המאבק להצלת מקור ראשון" נעשתה פנייה אישית לשר הכלכלה נפתלי בנט. "רק רצינו לומר לך, אח שלנו, שהאחריות היא כולה שלך. אנחנו יודעים שהממונה על ההגבלים העסקיים הוא פקיד הכפוף למשרדך, משרד הכלכלה. אנחנו יודעים שמופעלים עליך לחצים לשלול את העסקה, מצד גורמים פוליטיים ועסקיים. אתה הכתובת, עליך האחריות, ועדיין לא עשית כלום למען העיתון הזה", נכתב.