בנט: דחקתי בגילה לקבל החלטה בעניין מכירת "מקור ראשון"

בראיון לרדיו גלי ישראל התייחס שר הכלכלה למכירת "מקור ראשון" ל"ישראל היום" ואמר: "הבן אדם שהכי רוצה ש'מקור ראשון' ימשיך להתפרסם זה אני"

נמשכת סאגת הממונה על ההגבלים העסקיים בפרשת רכישת העיתון "מקור ראשון" על-ידי "ישראל היום". כעת טוען שר הכלכלה, נפתלי בנט, כי פנה בעצמו לממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, בבקשה כי יכריע בסוגיית הרכישה.

בנט התראיין אתמול (א') לתוכנית "עצם העניין" עם קלמן ליבסקינד ברדיו גלי ישראל והתייחס לעיכוב בהשלמת העסקה, שמתרחש עקב חוסר החלטתו של הממונה על ההגבלים, דיויד גילה, אשר כפוף לבנט כשר הכלכלה.

"הממונה הוא גוף מעין שיפוטי", אמר בנט בראיון. "זה כמו להגיד לשר המשפטים 'לך תתערב בהחלטת בית משפט'. אסור לי על-פי חוק להתערב. למרות זאת, אני הרמתי לו טלפון לדחוק בו רק להכריע, רק לקבל החלטה, ככה או ככה. העיתון 'מקור ראשון', בעיניי לפחות, הוא העיתון מספר אחת במדינת ישראל - רואים את זה כל שבת".

בנט גם התייחס לטענות המועלות לאחרונה על-ידי עובדי "מקור ראשון", ולפיהן גורמים פוליטיים ועסקיים, ובהם בנט עצמו, מפעילים לחץ על הממונה שלא לאשר את עסקת רכישת העיתון על-ידי שלדון אדלסון.

"אין לזה שחר", אמר בנט. "בונים תלי-תילים של תאוריות קונספירציה. הבן אדם שהכי רוצה ש'מקור ראשון' ימשיך להתפרסם זה אני", אמר בנט והוסיף: "אני מאוד מקווה שהוא יצליח למרות הכול לשמור על עצמאות ככל האפשר מהשפעות זרות וימשיך להיות כמו שהוא היה תמיד... אני מאוד מקווה שהעסק הזה יוכרע בהקדם האפשרי כדי שהעיתון הזה ימשיך לצאת לאור".