אם סטימצקי תימכר - המנכ"לית איריס בראל תקבל 2 מ' ד'

כך נקבע בהסכם שחתמה בראל מול מרקסטון ב-2006 כשמונתה למנכ"לית סטימצקי ■ משתכרת כ-100 אלף שקל ברוטו בחודש ■ הרשת צפויה להימכר תמורת כ-10 מיליון דולר ■ קרביץ וארלדן נמצאים בשלב בדיקת הנאותות

למנכ"לית סטימצקי, איריס בראל, מחכה בוננזה נאה במקרה שיושלמו בהצלחה המגעים למכירת הרשת לארלדן (בעלת השליטה בהוצאת כתר) וקרביץ.

ל"גלובס" נודע כי בהסכם שחתמה בראל ב-2006 מול קרן מרקסטון, בעלת השליטה בסטימצקי, כאשר מונתה לתפקיד של ניהול הרשת, נקבע בין היתר כי במקרה של מכירת הרשת תקבל בראל מענק בהיקף של כ-2 מיליון דולר.

כעת, אם לאחר בדיקת הנאותות מצד הרוכשים הפוטנציאליים הם יהיו מעוניינים לבצע את העסקה, ובהנחה שרשות ההגבלים העסקיים תאשר אותה - סכום זה יגיע לידיה.

עוד נודע ל"גלובס" כי שכרה בראל בסטימצקי עומד על יותר מ-100 אלף שקל ברוטו, שכר גבוה באופן כללי בענף ובוודאי לחברה שמצויה בהפסדים לאורך תקופה.

בתעשיית הספרים מדברים על כך שהשכר הגבוה ברשת לא נגמר בבראל עצמה. אחד מהם אף טוען כי "שכבת אנשי הכספים שם מקבלת תנאים הרבה יותר גבוהים ביחס לגודל החברה".

דובר סטימצקי סירב להתייחס לנושא. אולם, מקורות המקורבים לחברה מסרו כי רמת ההוצאות של החברה הוא כ-45.4% מכלל המכירות, ושכר המנכ"ל נמוך ב-10%-25% מכפי שצוין פה. לדבריהם, גם שכר ההנהלה הכללי אינו כה גבוה כפי שצוין, והוא נמוך מ-5 מיליון שקל לשנה, כולל שכר המנכ"לית.

בהתייחס לסכום שתגזור בראל במקרה של מכירה, הם מסרו כי מדובר בהסכם במסגרת חוזה ההעסקה הראשון שלה עם מרקסטון.

בתוך כך, מתגלים פרטים חשובים על העסקה שבדרך למכירת הרשת לקרביץ וארלדן. ל"גלובס" נודע כי סכום הרכישה צפוי לעמוד על 10 מיליון דולר, כאשר מתוך סכום זה כ-18 מיליון שקל יועברו כדי לאפשר מהלך של פיטורים בסטימצקי, שלפי הערכות ראשוניות יעמוד על 150 עובדים.

הסכום הנותר צפוי לשמש את הרשת לפעילות שוטפת ובעיקר להחזרת חובות שיוותרו. זאת, לאחר שכבר נודע כי קרן מרקסטון תיקח על עצמה את חובות הרשת ולא תקבל שקל בתמורה למניות. בכך תשלים מרקסטון, יחד עם הסכום הפנטסטי בעבורו רכשה את סטימצקי ב-2006, הפסד כולל של כחצי מיליארד רשת על מהלך ההשקעה בסטימצקי.

כאמור, בסטימצקי סירבו להתייחס לדברים, אבל מסרו מידע שעשוי לעניין את ספקי הרשת ובהם הוצאות הספרים, שידעו עיכובים בתשלום ממנה בחודש שעבר. לדברי הרשת, כבר מחר ייצאו הצ'קים לתשלום, כשבוע לפני המועד הקבוע לכך ברשת.