אינטל תגייס עד 1,000 עובדים - ותקבל כמיליארד שקל מענק

זאת בתמורה להשקעה בהיקף של כ-6 מיליארד דולר ■ תנאים נוספים של הממשלה: אינטל תשקיע באקדמיה ותקיים רכש גומלין נרחב עם חברות ישראליות ■ נציגי אינטל הגישו הבוקר רשמית את הבקשה לקבלת המענק

נציגי אינטל ישראל הגישו הבוקר (א') באופן רשמי את הבקשה לקבלת מענק ממינהלת מרכז ההשקעות שבמשרד הכלכלה בתמורה להשקעת הענק בשדרוג מפעל החברה בקריית גת. בתמורה להשקעה בהיקף של כ-6 מיליארד דולר, מצפה אינטל לקבל מהמדינה מענק של כ-1.4 מיליארד שקל, לצד מס חברות מופחת בשיעור של 5% בלבד.

הסכמות עקרוניות שהושגו במהלך החודשים האחרונים במסגרת משא ומתן בלתי רשמי בין נציגי משרד האוצר ומשרד הכלכלה עם ראשי אינטל ישראל - הוביל להגשת הבקשה הרשמית מצד אינטל.

עם קבלת הבקשה לקבלת המענק מסמנכ"ל הכספים של אינטל ישראל, אביעד אבני ומנהל התמריצים הממשלתיים בחברה, גילי הכהן הודיע מנכ"ל מרכז ההשקעות, נחום איצקוביץ' כי יפעל לזירוז ההליכים הביורוקרטיים וזאת כדי להחיש ככל שניתן את קידום התכנית של אינטל לשדרוג המפעל בדרום.

במסגרת ההליכים לאישור ההטבות לאינטל, מרכז ההשקעות צפוי להעמיד לענקית השבבים האמריקאית כמה דרישות ובהן קליטה של כ 1,000 עובדים חדשים למצבת העובדים של החברה בישראל, השקעה באקדמיה וקיום רכש גומלין נרחב עם חברות ישראליות.

על-פי הערכות, במסגרת ההשקעה החדשה אינטל תשלים את שדרוג מפעל הייצור שלה עד 2017 ואז הוא יהיה מפעל הייצור המתקדם ביותר שלה ובו ייוצרו רכיבי בטכנולוגיה של 10 ננו-מטר.