ההמלצות של ג'ים אוניל: האירו יצנח, אפל תמשיך לעלות

ג'ים אוניל, היו"ר הקודם של בנק ההשקעות גולדמן זאקס, מספק מספר המלצות מעניינות במהלך ראיון שהעניק לאחרונה למרקטווץ' ■ בין היתר, אוניל ממליץ על השקעה במניות טכנולוגיה בניגריה, על "סין החדשה" ועל אפל

ג'ים אוניל, היו"ר הקודם של בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שפרש מתפקידו באפריל אשתקד, התראיין למרקטווץ' והמליץ על מספר אפשרויות השקעה מעניינות. בין היתר, אוניל ממליץ להשקיע במניות הצרכנות בסין, לבצע שורט על האירו ולקנות את מניות אפל ו-BMW שנהנות מהפריחה הצרכנית בסין.

תחילה, אוניל ממליץ להשקיע במניות טכנולוגיה הפועלות בניגריה. "אני מאוד מתעניין בקשר בין הטכנולוגיה לאפריקה ולכן החלטתי להשקיע בניגריה", הסביר אוניל.

בנוסף, היו"ר האגדי של גולדמן זאקס, שתבע את המונח BRIC בתחילת שנות ה-2000, ממליץ על השקעה במה שהוא מכנה "סין החדשה", ומנגד על שורט במניות המשתייכות לסין הישנה. לדבריו, ל"סין החדשה", משתייכות כל מניות הצרכנות שפורחות כעת בסין. אוניל סבור כי מדד ה-Shenzhen, מגלם ברובו מניות צרכנות רבות ולכן ממליץ לפתוח עליו פוזיציית לונג. זאת, לעומת מדד ה-Shanghai, עליו הוא ממליץ לבצע שורט.

למרות שמניית אפל נסחרת כעת בשיא של שנה, אוניל ממליץ להחזיק בה, משום שלדבריו החברה תמשיך לצמוח בשל הצמיחה בצריכה הפרטית בסין, ועדות לכך ניתן היה למצוא בדוחות הכספיים האחרונים של החברה שהראו כי הסיבה היחידה שהיא עקפה את התחזיות היא המכירות בסין. להערכתו, הצמיחה בצריכה הפרטית בסין תטיב גם עם מניית BMW .

המלצה נוספת שמספק אוניל היא להתרחק מהשוק הרוסי, שהשיל מערכו עשרות אחוזים בשבועות האחרונים והפך להיות אטרקטיבי בעיני חלק מהאנליסטים, ולבצע שורט על האירו. להערכתו, האירו/דולר שנסחר סביב שיא של 1.4 דולרים לאירו יבצע תנודה מטה בקרוב ולכן הוא פתח עליו פוזיציית שורט.