עד מתי בזק תתעכב?

בניגוד להוט, בזק לא תוכל להציע אינטרנט 200 מגה בקרוב

המהלך החדש של הוט, של אינטרנט במהירות 200 מגה, צריך להיבחן במבט כולל יותר: האם אתם זוכרים שבעל השליטה בהוט, פטריק דרהי, אמר לפני חודשים ספורים שהוא לא רוצה להיות בזק 2? עכשיו אפשר להבין למה. דרהי לא מתעסק בבזק, הוא מתעסק בהוט. בגלל זה לא שומעים מילה רעה מצד הוט על בזק, בבחינת אנחנו עושים את שלנו והם שיעשו מה שהם רוצים.

דרהי מנהל קבוצת תקשורת בינלאומית שהוט היא חלק חשוב בה. החברה מקבלת נגישות לנעשה בעולם בצורה בלתי אמצעית, וזה אומר חברה הרבה יותר מאורגנת והרבה יותר ממוקדת. אם רק היה לה שירות כמו שצריך - החברה הייתה יכולה לאתגר את בזק יותר.

ברור ש-200 מגה זה משהו שבזק לא יכולה להציע בעתיד הקרוב. השאלה שנשאלת לפיכך, ובהנחה ש-200 מגה יעשו הבדל בעבור ציבור לקוחות לא קטן, היא עד מתי תוכל בזק לעכב השקת שירותים על גבי רשת הסיבים שלה?

בזק תהיה עד סוף השנה עם מיליון בתי-אב מחוברים בסיבים אופטיים. כיום החברה לא מסוגלת לספק יותר מ-100 מגה ביט; האם תוכל להמשיך ולעכב עוד זמן רב שירותים של חצי גיגה ביט בשנייה ו-1 גיגה ביט בשנייה, כאשר IBC עומדת להשיק את השירות שלה בעוד שבועיים, של קצבים סימטריים של 100 מגה, חצי גיגה ו-1 גיגה, והוט תהיה עם חצי גיגה בטריפל? ועד כמה היא תוכל לרכוב על גל ההצלחה שלה בזכות המוניטין לשירותים איכותיים ושירות טוב, כאשר הפערים במהירויות יהיו משמעותיים לטובת המתחרות?

בזק נקלעת למרוץ השקעה בתשתיות שאיש לא חזה, והכול בזכות ההחלטה להכניס את IBC לשוק. מישהו באמת מאמין שבזק הייתה רצה להשקעות כה כבדות אם הייתה צריכה להתמודד רק מול הוט?

כיום העיתונאים והעיתונים שרוממות התחרות בגרונם, ואשר התנגדו לכניסת IBC לשוק, צריכים להניח את העט ולעשות חושבים, איך פספסו את המהלך החשוב ביותר שנעשה כאן בשוק התקשורת, והוא הכנסתה של IBC לשוק תשתיות התקשורת. רק בזכות זה, ישראל עשויה להדביק את הפער מול העולם. חבל שבדור הרביעי בסלולר אנחנו כה מפגרים, "הודות" למשרד התקשורת.

הגדלת המהירות בתשתיות הקוויות תביא להעצמה בתחום השירותים. רמת השימושים באינטרנט תנסוק לרמות שכיום נתפסות דמיוניות. זה יחייב חשיבה חדשה לחלוטין על מבנה השוק, ובעיקר איך מבטיחים שספקי השירותים ייהנו מגישה חופשית לתשתיות. אולי, למרות הכול, יש סיכוי ל-IBC?