העליון מחכה לקלטות של זקן: ערעור ראשונטורס יעוכב

ביהמ"ש העליון לא ייתן את פסק דינו בערעור הפרקליטות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, לפני שיקבל לעיונו את תוכן הראיות החדשות נגד אולמרט שנאספו בחקירת המשטרה, שהחלה בעקבות חתימת הסדר הטיעון עם שולה זקן

שופטי העליון ממתינים לקלטות של שולה זקן: בית המשפט העליון לא ייתן את פסק דינו בערעור הפרקליטות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, לפני שיקבל לעיונו את תוכן הראיות החדשות שנאספו בחקירת המשטרה, שהחלה בעקבות חתימת הסדר הטיעון בין הפרקליטות לבין שולה זקן.

במוקד הראיות: הקלטות השיחות שבין זקן לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המסמכים שהגישה זקן לפרקליטות וכן העדויות שגבתה המשטרה במסגרת החקירה החדשה נגד אולמרט בחשד לשיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה והדחה בעדות.

ל"גלובס" נודע כי ראש הרכב השופטים בערעור, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, החליט לעכב את מתן פסק הדין בערעור עד שפרקליט המדינה, שי ניצן, יגיש את הבקשה המלאה להגשת ראיות חדשות, בקשה שבמסגרתה ייכלל גם פירוט תוכן הראיות.

בהחלטתו הקצרה, שניתנה לפני ימים אחדים, קבע גרוניס כי "אין צורך להתייחס עתה להודעתה של המדינה. משתוגש הבקשה על-ידי המדינה להגשת ראיות חדשות, נתייחס לעניין".

החלטת בית המשפט העליון להמתין עם מתן פסק הדין, המתעכב זה למעלה מ-10 חודשים, בערעור הפרקליטות על זיכויו של אולמרט מפרשות ראשונטורס וטלנסקי, היא התפתחות דרמטית בפרשה: משמעותה של ההחלטה היא שגדל הסיכוי שהעליון ייענה לבקשת הפרקליטות להגיש את הראיות החדשות גם במסגרת תיקי ראשונטורס וטלנסקי, ולא רק במסגרת כתב אישום עתידי פוטנציאלי, שיוגש כנגד אולמרט וחשודים נוספים בעבירות השיבוש.

אם אכן יסכימו שופטי העליון לבקשה, כי אז ייפתח מחדש המשפט בפרשות אלה, ושופטי העליון יחזירו את התיק למחוזי, לשם גביית הראיות והעדויות החדשות וכתיבת פסק דין משלים, בטרם יינתן פסק הדין בערעור בעליון.

עוד נודע ל"גלובס" כי בכוונת הפרקליטות להגיש את הבקשה המלאה להוספת ראיות חדשות לבית המשפט העליון כבר בשבוע הבא, בהתאם ללוח הזמנים שעליו הצהירה, בהודעה שהגיש פרקליט המדינה שי ניצן לעליון לפני כשבועיים, ולפיה תוגש הבקשה בתוך כ-3 שבועות.

ביום ראשון השבוע נחקר אולמרט ביאח"ה, במסגרת השלמות חקירה הנערכות בפרשה זו, לבקשת הפרקליטות. סיכום החקירה צפוי להיות מוגש על-ידי המשטרה בימים הקרובים.

ראיות חדשות

בהודעת הפרקליטות מלפני שבועיים וחצי, שעליה חתם באופן חריג פרקליט המדינה שי ניצן בעצמו, התבקשו השופטים לאפשר לפרקליטות הגשת ראיות חדשות בפרשות ראשונטורס וטלנסקי. מדובר בראש ובראשונה בקלטות שמסרה זקן לידי המשטרה.

"מדובר בראיות שהגיעו לידי המדינה, אך לאחרונה, במסגרת חקירתה של זקן, שבה היא מסרה ראיות חפציות למשטרה, לרבות קלטות - ואלה הן, בראש ובראשונה, הראיות בית המשפט יתבקש לאשר את קבלתן כראיות נוספות במסגרת ערעור זה", כתב ניצן לשופטי העליון. "יצוין כי מכלול חומר החקירה שנאסף בשבועות האחרונים עדיין לא הועבר לידי אולמרט, שכן החקירה לא הסתיימה לגמרי. לא ניתן לפרט בפניו חלק מנימוקי הבקשה המתייחסים לתוכן הראיות שנתפסו, כדי שלא לסכל את החקירה החדשה".

עוד ציין פרקליט המדינה בהודעה, שהוא חתום עליה בעצמו, כי "יודגש כי לגישת הפרקליטות עומד הערעור היטב גם ללא גביית הראיות החדשות. אולם, מכיוון שבין היתר יש כעת בידי המדינה ראיות חפציות הנוגעות באופן ישיר לנושאים מסוימים הנדונים בתיק נושא הערעור, סבורה המדינה כי ראוי שבית המשפט העליון ייחשף אליהן בטרם יפסוק את דינו. במסגרת הבקשה המפורטת נפרט בהרחבה בנושא זה". (ע"פ 8080/12).