צניחה ברווחי סודהסטרים ל-1.8 מ' ד' ברבעון הראשון

המנכ"ל דניאל בירנבאום: "תוצאות הרבעון הראשון תואמות את ציפיותינו. בכל האזורים בהם אנו פועלים, למעט השוק האמריקאי, השגנו צמיחה דו-ספרתית"

חברה סודהסטרים דיווחה היום (ד') על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנת 2014. הכנסות סודהסטרים ברבעון הראשון של 2014 הסתכמו ב-118.2 מיליון דולר, לעומת 117.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ההכנסות במערב אירופה צמחו ב-17% ל-62.5 מיליון דולר, לעומת כ-53.3 מיליון דולר הרבעון המקביל אשתקד; ואילו ההכנסות באמריקה הסתכמו ב-34.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-48.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2013.

ברבעון הראשון של 2014, הרווחיות הגולמית של החברה עמדה על 52.3%, לעומת 54.5% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית נבע בעיקרו משינויים בשערי החליפין ומגידול במכירות מכשירי הגזה יקרים יותר ביחס לתמהיל המוצרים הנמכרים. הקיטון קוזז בחלקו על-ידי גידול במכירות מילויי הגז.

ה-EBITDA של סודהסטרים ברבעון הראשון של 2014 הסתכם ב-6.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-16.4 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2013.

בשורה התחתונה דיווחה סודהסטרים כי סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 1.8 מיליון דולר (8 סנט למניה), לעומת 12.1 מיליון דולר (57 סנט למניה) ברבעון המקביל בשנת 2013.

בהתבסס על תוצאות הרבעון, החברה מאשררת את תחזיותיה להמשך השנה: החברה צופה גידול של כ-15% בהכנסותיה לשנת 2014, לעומת הכנסות בפועל בסך 562.7 מיליון דולר בשנת 2013. החברה צופה גידול של כ-11% ב-EBITDA לשנת 2014, בהשוואה ל-EDIBTA של 62.2 מיליון דולר בשנת 2013. בשורה התחתונה החברה צופה גידול של כ-3% ברווח הנקי בשנת 2014, בהשוואה לרווח נקי בפועל של 42.0 מיליון דולר בשנת 2013.

"צמיחה דו-ספרתית"

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, מסר עם פרסום הדוחות: "תוצאות הרבעון הראשון של 2014 תואמות את ציפיותינו. בכל האזורים בהם אנו פועלים, למעט השוק האמריקאי, השגנו צמיחה דו-ספרתית.

"התוצאות בשוק האמריקאי הושפעו בעיקר ממכירות מכשירי סודה נמוכות יחסית לרשתות הקימעונאיות עקב רמות מלאי גבוהות שהיו ברשותן בסוף 2013. לעומת זאת, מכירות מילויי הגז לצרכנים בשוק האמריקאי צמחו ברבעון הראשון בשיעור חד של 47% המעידות על נאמנות והמשך צמיחה חזקה בקרב הצרכנים.

"בימים הקרובים אנו משיקים תצוגת ענק של 6 מטרים בכניסה ל-1,600 חנויות וול-מארט, לרבות ההשקה של המוצרים החדשניים: מכשיר ה-PLAY, קפסולות הסירופים SodaCaps וטעמים משותפים עם תריסר מותגים בינלאומיים מובילים כגון Ocean Spray.

"אנו משוכנעים כי ההיסטוריה שלנו כמובילי תחום ההגזה הביתית והיתרונות התחרותיים העומדים לרשותנו יאפשרו לנו לנצל הזדמנויות צמיחה ברחבי העולם".