תשובה על הודעת וודסייד: ממשיכים במרץ בפיתוח "לוויתן"

בכירי קבוצת דלק פתחו הבוקר את המסחר בבורסה ■ בעל השליטה בקבוצת דלק: "הביקושים האדירים בהנפקה מעידים על האמון הרב של השווקים הזרים בעתיד של 'לוויתן'"

בכירי קבוצת דלק פתחו הבוקר (ד') את המסחר בבורסה לרגל הצלחת הנפקת אגרות החוב של דלק קידוחים ואבנר, שהשלימו גיוס של 2 מיליארד דולר עם ביקושי יתר של 13.5 מיליארד דולר.

בעל השליטה יצחק תשובה התייחס לראשונה לביטול עסקת וודסייד, ואמר כי "ההנפקה נועדה לממן את פיתוח מאגר 'לוויתן' והביקושים האדירים בהנפקה מעידים על האמון הרב של השווקים הזרים בעתיד של 'לוויתן'. אנו ממשיכים במרץ בפיתוח של המאגר בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן. המשימה החלה".

גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, אמר כי "ההנפקה שברה שיאים - ומהווה הבעת אמון יוצאת מן הכלל של המשקיעים הזרים והמקומיים בכלכלת מדינת ישראל, בבורסה ובקבוצה. אנחנו חושבים כמה צעדים קדימה. היום, לאחר הגיוס, אנחנו יכולים להמשיך במרץ בפיתוח 'לוויתן' כעוגן אסטרטגי למדינת ישראל, לשוק המקומי ולאזור כולו".

מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט: "ההנפקה של דלק היא הוכחה לכך שכשרוצים משהו, זה אפשרי. זו הנפקה של כ-2 מיליארד דולר באגרות חוב, והיא מאפשרת למשקיעים המוסדיים באירופה ובארה"ב להשתתף במסחר בה. נציגי רשות ניירות ערך והבורסה עשו רבות על מנת לאפשר מסחר ייחודי מסוג זה. אנו נמשיך לפעול להגדלת אפשרויות ההשקעה בבורסה ולקידום המסחר במוצרים חדשים".