עמדה: אייל גולן, אתם והשיניים הסלקטיביות של רשות המסים

רשות המסים תפסה על חם את אייל גולן ומנהליו וקיבלה הזדמנות בלתי חוזרת להוכיח כי השלטון בישראל לא יסבול הון שחור וכולי ■ ועל זה ייאמר: פחחח

לפי כתב האישום, הזמר אייל גולן ומנהליו הבכירים העלימו הכנסות ב-2.5 מיליון שקל, הגישו חשבוניות פיקטיביות ב-2.3 מיליון שקל והעבירו דוחות כוזבים לרשות המסים.

הרשות, ייאמר לזכותה, עלתה עליהם, תפסה אותם על חם וקיבלה הזדמנות בלתי חוזרת להוכיח כי השלטון בישראל לא יסבול הון שחור וכולי.

והנה, מה? היום (ד') אושר הסדר הטיעון עם אייל גולן, במסגרתו סוכם כי הוא יבצע 4 חודשי עבודות שירות.

מתגובת עורכי דינו, בראשות עו"ד יעקב וינרוט, אפשר להבין שהם די מרוצים, אבל מרגישים חובה להבהיר נקודה: "אייל הגיע היום לבית המשפט והודה בעובדות כתב האישום המתוקן, ובכך נטל אחריות מלאה כמנהל החברה על המעשים שנעשו על-ידי חלק מהעובדים בה".

כלומר, אייל לקח אחריות על עבירות שלא באמת ביצע, אולי אפילו לא ידע על קיומן. אני אתעלם לרגע מדברי עורכי הדין ואפנה כאן ישירות לרשות המסים: זו ההרתעה שביקשתם להשיג? זה השוויון שעליו חלמתם בפני חובת תשלום המס?

אם כן, בהחלט כדאי לזכור את זה בפעם הבאה שתשוויצו במעיכת עוד בעל פיצוצייה מנהרייה תחתית, בעוד ביקורת פתע נועזת-פחות-ומתוקשרת-יותר.

הסדר הטיעון עם אייל גולן מוכיח שוב: מול הגדולים, המצוידים בעורכי דין גדולים, יש לכם שיניים של זקנה ממגדל דיזנגוף; חזקות ושלמות למראה, אבל עמוק בכוס ההשריה.