פיצוץ במו"מ בין ועדת יוגב לעובדי חברת החשמל

הישיבה התפוצצה לאחר שאורי יוגב סירב לדרישת הוועד לדון בחיזוק מבנה ההון של החברה ודרש לדון בשכר ה"מופרז" ובהטבת החשמל חינם ■ המדינה שוקלת צעדים חד-צדדיים לטובת היצרנים הפרטיים

המפגש הראשון בין ועד העובדים של חברת החשמל לוועדת יוגב לרפורמה בחברת החשמל התפוצץ שעה וחצי לאחר תחילת הישיבה - כך נודע ל"גלובס".

הישיבה התפוצצה לאחר שראשי הוועד, מיקו צרפתי ומוטי לוי דרשו ממנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב לפרט את תכניתו לחיזוק מבנה ההון של החברה. יוגב השיב לעובדים שהנושא העיקרי לדיון איננו חיזוק האיתנות הפיננסית אלא תנאי השכר המופרזים של העובדים והטבת החשמל חינם. הפיצוץ במו"מ היה צפוי על-רקע אמירות שהשמיעו היום יוגב וצרפתי בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. השניים אמרו כי הם פסימיים לגבי סיכויי ההצלחה של המו"מ.

יש לציין כי באוצר החליטו להקשיח את עמדות על-רקע התנגדות עובדי חברת החשמל חיבור תחנת הכוח הפרטית דוראד. צרפתי אמר היום בכנסת כי "החלטנו לפגוע בתחרות כדי להכריח את המדינה לבוא ולשבת איתנו ולסגור איתנו את הרפורמה".

גורם המקורב לוועדת יוגב אמר ל"גלובס" כי המדינה תתקדם כעת במהלכים חד-צדדיים ובהם פרסום הדו"ח הסופי של הוועדה. בין היתר מתכננת המדינה שורת הקלות משמעותיות ליזמי החשמל הפרטיים על-רקע האפשרות שהמאמץ לרפורמה ייכשל וכלקח מהתנהגות עובדי החשמל בעניין חיבור דוראד.