גוף העל החדש של הספורט הישראלי: יריית הפתיחה

המועצה הלאומית לספורט, שתפקח על מדיניות הספורט הכוללת במדינה ותקבע את חלוקת ההקצבות - תתכנס לישיבת פתיחה ביום שלישי הקרוב

היסטוריה קטנה תירשם בספורט הישראלי ביום שלישי הקרוב, כשהמועצה הלאומית לספורט תתכנס לישיבה הראשונה שלה, שלוש שנים לאחר שהכנסת אישרה את הקמתה. כך הודיע היום (ה') משרד הספורט.

המועצה הלאומית לספורט תשמש כגוף-העל המייעץ לשרת הספורט לימור לבנת על מדיניות הספורט הכוללת במדינה, ברמת התשתיות, המתקנים והפעילות השוטפת. המועצה הלאומית - ולא הטוטו כפי שהיה נהוג עד היום - תהיה גם זו שתאשר מעתה ואילך את אופן תקצוב ענפי הספורט השונים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", מי שיעמוד בראש המועצה הוא התעשיין הבכיר עודד טירה, שמכהן מאז 2012 כיו"ר הוועד המנהל של מכון וינגייט.

ההחלטה להקים את המועצה התקבלה בשל הצורך להתוות מדיניות כוללת יותר לספורט בישראל מלבד זאת של הטוטו - כיוון שמקורות ההכנסה של הספורט, מלבד כספי המהמרים בטוטו, כוללים גם את הרשויות מקומיות, משרד הספורט, וכו'. בין השמות המרכזיים שיישבו בוועדה, ניתן למצוא את אורי שפר (מינהל הספורט), אריק קפלן (נציג איל"ת), שמעון מזרחי (כדורסל), שטרן חלובה (כדורגל), יגאל כרמי (ועד אולימפי), יעל ארד (ועד אולימפי), זאב ביילסקי (נציג הרשויות מקומיות), מיכל כפרי (יו"ר אתנה), צחי פישביין (טוטו), דני בן אבו (יו"ר התאחדות הנכים), יעקב פרידברג (נציג משרד המשפטים).